ARBETSUPPGIFTER
Vill du bidra med din kunskap till att utveckla vår projektorienterade verksamhet? Då kan rollen som Verksamhetsutvecklare Process/Projekt inom vår förvaltning vara något för dig!

Vi är en relativt ny enhet som i stora drag stödjer, styr och utvecklar den projektdrivande verksamheten. Vi har tillsammans kompetens inom allt från entreprenadjuridik, kvalité och miljö i projekt, och verksamhetsutveckling. Vi är nu inne i en expansiv fas vilket innebär att vi söker förstärkning i vår enhet.

Det här är en roll för dig som både gillar struktur och självständigt arbete! När du startar din karriär hos oss kommer du arbeta tvärs över hela förvaltningen och med många olika kompetenser. På vår enhet är vi flera kollegor med lång erfarenhet som gärna hjälper till och stöttar dig och agerar bollplank när det behövs.
I och med att vi är en ganska ny enhet finns det fortfarande gott om utrymme att vara med och forma hur vi ska arbeta tillsammans framöver. Tanken med din roll är dock att vara stöttande och stödjande i arbetet att utveckla verksamheten med fokus på process och projekt. Det innebär i korthet att du kommer:

• Tillsammans med andra på enheten och enskilt driva/implementera förbättringsarbete kopplat till vår projektprocess
• Delta i analyser av befintliga processer och identifiera förbättringsområden
• Delta i projekt för att införa nya system och verktyg
• Tillsammans med övrig verksamhet, driva/implementera verksamhetsstöttande rutiner, direktiv och anvisningar
• Ta fram och hålla adekvata utbildningar för förvaltningens medarbetare

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Universitets- eller högskoleutbildning (180 hp/120 p) inom relevant område exempelvis kvalitet, teknik, företagsekonomi
• Erfarenhet av projektadministration, företrädesvis inom bygg- och anläggningssektor eller annan processorienterad verksamhet
• Minst tre års relevant arbetslivserfarenhet
• Dokumenterad kunskap i projektledning samt vanligt förekommande projektmetoder

Det är starkt meriterande om du även har
• Erfarenhet av projektmetoden XLPM
• Erfarenhet av projektverktyget Antura
• Erfarenhet av att arbetat med verksamhetsutveckling inom samhällsbyggnad
• Erfarenhet av arbete inom kommunal, regional och/eller statlig verksamhet
• Erfarenhet av eget arbete inom bygg- och anläggningsprojekt
• IT-kompetens
• Erfarenhet av arbete relaterat till Göteborgs Stads gemensamma Byggprocess GBP
• Grundläggande förståelse för verksamhetsprocesser och affärslogik

Egenskaper och förmågor
- God kommunikationsförmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- God analytisk- och problemlösningsförmåga
- Hög samarbetsförmåga
- Att självständigt kunna driva och genomföra dina uppdrag

För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att framföra lösningar. Du behöver vara grundlig i ditt arbete och vara mån om att ta reda på vilka förutsättningar och förväntningar som finns i verksamheten. Som stödfunktion behöver du kunna kontrollera och följa upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

I din ansökan vill vi att du har med både CV, Personligt brev och en kopia av examensbevis, alternativt lista över slutförda kurser om du är i slutet på din utbildning.

Vi kallar till intervjuer löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Verksamhetsutvecklare inom process och projekt" hos företaget Göteborgs kommun och publicerades på workey.se den 26 april 2024 klockan 08:20.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey