Administration och service, socialtjänst-ekonomiskt bistånd

Har du erfarenhet av arbete inom serviceyrke, gillar att arbeta administrativt och är bra på att arbeta strukturerat? Är du intresserad av ett omväxlande arbete med varierande arbetsuppgifter där du får vara ett viktigt administrativt stöd till socialtjänst-ekonomiskt bistånd? Då kan det här vara jobbet för dig!

Enheten administration och service är en enhet inom avdelningen socialtjänst - ekonomiskt bistånd på arbetsmarknadsförvaltningen. Enheten har som uppdrag att ge kommunens medborgare samt medarbetare inom avdelningen stöd med administrativa uppgifter. Enheten består av 13 medarbetare och en enhetschef.

Ditt uppdrag
I uppdraget som administratör på administration och service ingår att bemanna avdelningens reception och telefon, hantera fakturor, samt övriga administrativa uppgifter. I uppdraget ingår även att arbeta med arkivering och gallring av myndighetens personakter.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller någon form av administrativ utbildning. Du ska ha erfarenhet av serviceyrket så som arbete inom kundtjänst eller reception och goda datorkunskaper. Har du erfarenhet av att ha arbetat administrativt inom offentlig sektor är det meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Excel, och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har goda kunskaper om GDPR och offentlighets- och sekretesslagen samt god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.

Som person är du bra på att ge ett serviceinriktat bemötande. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa din kommunikation till mottagaren och samarbetar bra med andra på ett lyhört och smidigt sätt. För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och planera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Sureya Saglam, enhetschef, 018-727 57 33
Sanela Zuna, enhetschef, 018-727 61 35.

Facklig företrädare: Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Detta är en jobbannons med titeln "Administratör till socialtjänst-ekonomiskt bistånd" hos företaget Uppsala kommun och publicerades på workey.se den 26 april 2024 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey