Söker du utmaningen som gruppledare där du får möjligheten att arbeta operativt samt med förbättring- och utvecklingsprocesser, då är denna tjänst för dig. Vi söker för kunds räkning en teamlead till Kundservice inom B2C. Ansök till tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en känd aktör inom drivmedelsbranschen med stationer och marknadsplatser runt om i Sverige. På kundservice är fokus proaktiv service i alla kundkontakter. Kunderna finns i Sverige och betalar med såväl vår kunds egna kort som med bankkort. De hanterar kort under de egna varumärken, företagskort samt privatkort.

Du kommer axla ett stort ansvar, driva utvecklingen för ett team om 8 medarbetare och representera kundservice mot övriga bolag. Du förväntas planera, leda och följa upp det dagliga arbetet för ditt team och säkerställa god servicenivå mot kunderna i linje med bolagets strategi och värderingar. Din primära uppgift kommer vara ett strategiskt arbete, genom att coacha och utveckling av dina medarbetare. Vid tillfällen leda och föregå med gott exempel i operativt arbete hantera inkommande kundärenden, ärendehantering och medlyssning.

Du kommer ingå i en kompetent och erfaren styrgrupp med fyra teamleads och rapportera till Kundservicechefen. Vår kunds värdeord är kvalitet, familjärt, omhändertagande och lustfyllt, vilket präglas och upprätthålls av alla medarbetare.

Du erbjuds
En spännande och utvecklande roll på ett branschledande bolag där du kommer ha roligt på jobbet! Vår kund har ett stort fokus på hållbarhet och förnyelse och vill att du ska bli en del av denna resa.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

* Personalansvar, coaching, utvecklingsarbete och schemaläggning
* Rekryteringsansvariga för konsulter och introduktion för nya medarbetare
* Samordning av information och support till/från interna funktioner
* Agera som eskaleringspunkt för komplexa ärenden
* Projektledning i de projekt som rör kundservice
* Agera kontakt mot leverantör (telefonisystem samt ärendehanteringssystem)

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasial utbildning
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Har tidigare gedigen arbetslivserfarenhet från ledarroll
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service
- God data- och systemkunskap i Salesforce och Microsoft Dynamics

Det är meriterande om du har
- Flera års arbetslivserfarenhet från en ledarroll
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom energi- och bränslebranschen
- Förståelse för betalbranschen
- Arbetslivserfarenhet av projektledning
- Avancerad kunskap inom Salesforce och/eller Microsoft Dynamics

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Personliga egenskaper kommer vara avgörande för tjänsten. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om bolaget delges i telefonavstämning

Detta är en jobbannons med titeln "Senior gruppledare till Kundservice till välkänt drivmedelsbolag!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 26 april 2024 klockan 00:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey