Vill du vara med på en spännande resa i ett framgångsrikt, väletablerat och växande företag? Vill du arbeta med säljsupport internt och externt vid försäljning av projekt och av teknisk utrustning? BCC AB:s framgång beror på kunniga och engagerade medarbetare, marknadsledande produkter, positiv atmosfär och goda långsiktiga kundrelationer.

BCC AB i Landskrona som befinner sig i en tillväxtfas söker nu en strukturerad och proaktiv Sales Support Coordinator med god administrativ förmåga och en kommersiell förståelse. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid och tillträdesdatum är beräknat till den 2 september.

Har du ett stort intresse av säljsupport samtidigt som du är administrativt inriktad, serviceminded och intressentorienterad? Trivs du i en internationell miljö och vill vara med att skapa nöjda kollegor, kunder och samarbetspartners?

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Du erbjuds en självständig och varierad tjänst med många kontakter internt och externt i ett bolag som kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och en närhet till sina kunder.

Som Sales Support Coordinator kommer du att vara en viktig länk mellan våra säljare, kunder och interna team. Du kommer internt att ha ett nära samarbete med Försäljning, Marknad, Produktion, Inköp och ledning. Externt samarbetar du med kunderna och BCC:s nätverk av distributörer och återförsäljare.

Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa att våra försäljningsaktiviteter och kundrelationer hanteras smidigt och effektivt.

I dina arbetsuppgifter ingår:

• Ge administrativt stöd till säljteamet genom att hantera offerter, avtal och orders.
• Koordinera kommunikationen mellan säljteamet och andra interna avdelningar.
• Hantera kundförfrågningar, uppföljning av leveranser och lösa eventuella kundfrågor eller problem.
• Upprätthålla och uppdatera försäljningsdokumentation, prislistor och produktinformation.
• Assistera vid planering och genomförande av försäljningsmöten, evenemang, mässor och kampanjer.

Vissa resor till kunder och vid mässor kan förekomma.

Totalt arbetar 15 personer inom sälj- och marknadsavdelningen. Tjänsten rapporterar till Sales Director.

Vem är du?
Vi välkomnar dig med utbildning från gymnasium, YH/KY eller universitet/högskola, d v s vi är flexibla med din utbildningsbakgrund.

Du har minst 3-5 års erfarenhet av säljsupport och säljkoordinering. Har du tidigare erfarenhet av teknisk produkt- och/eller projektförsäljning i en internationell miljö är det mycket värdefullt.

Arbetet innebär internationella kontakter vilket kräver goda kunskaper i engelska (tal och skrift). Du pratar och skriver flytande svenska. Har du även andra språkkunskaper (exempelvis tyska och franska) är det meriterande.

Du är en duktig Office-användare (Word, Excel och PowerPoint). Vi använder Pyramid som affärs- och CRM-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din attityd och ditt engagemang. Vidare har du ett intresse av att lära dig hur våra produkter/lösningar hjälper våra kunder i deras verksamheter.

Du har en utmärkt administrativ och organisatorisk förmåga samt har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är också kommunikativ och har lätt att samarbeta internt och externt samt är lösningsorienterad och serviceminded.

Vi letar efter en självgående och proaktiv person som trivs i en föränderlig miljö och som brinner för att leverera en förstklassig upplevelse för kollegor och kunder. Om du är redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett framgångsrikt och dynamiskt säljteam, är detta möjligheten för dig.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

B-körkort krävs för tjänsten.

Om verksamheten
BCC Plant the Planet designar, tillverkar och förser plantproducenter över hela världen med all nödvändig utrustning. Vår affärsidé utgår från kundens behov och bygger på långt driven kundanpassning. En viktig styrka i BCC är därför att hitta kompletta lösningar både för små och stora företag. Detta står i centrum för verksamheten på vårt huvudkontor i Landskrona.

BCC är den ultimata och kompletta partnern för maskinbaserade plantskolesystem. Vi utvecklar, tillverkar och säljer skräddarsydda kompletta maskinsystem eller enskilda maskiner för odling av alla typer av grödor för kunder över hela världen. BCC är världsledande inom skogsföryngringskoncept och en växande aktör inom plantproduktion för kunder i segmenten agri- och hortikultur.

Vi omsatte 2023 ca 190 Mkr och är 45 anställda.

Läs mer på https://www.bccab.com

Detta är en jobbannons med titeln "Sales Support Coordinator till BCC AB i Landskrona" hos företaget Poolia Sverige AB och publicerades på workey.se den 24 april 2024 klockan 18:01.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey