Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Bygglovsavdelningen tillhör den nya Stadsbyggnadsförvaltningen och har uppdraget att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, tillsyn av ventilationsanläggningar och hissar, tillgänglighetsanpassningar, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Handläggarna ger allmänheten stöd och råd i bygglovsprocessen och är delaktiga i planprocessen. Avdelningen bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Bygglovsavdelningen kommer att vara organiserad i sju enheter och bestå av drygt 100 medarbetare som arbetar med bygglov, tillsyn och tillgänglighetsanpassning.

Som bygglovskoordinator har du framdrifts- och samordningsansvar för team som består av arkitekter/handläggare och inspektörer. Dina arbetsuppgifter är bl.a:

• förberedelser inför handläggning samt uppföljning och bevakning av teamens ärenden samt handläggning av enklare bygglovsärenden

• att svara på frågor från kund via mail och telefon

• samarbete med övriga koordinatorer på enheten för att säkra ärende-balansen/fördelningen på avdelningen, diskutera arbetssätt, rutiner och processer

• övrig bygglovadministration

KVALIFIKATIONER
Vi söker en engagerad och servicemedveten koordinator som gillar att arbeta tillsammans med andra. Du är trygg i dig själv och har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. Du har vana av att leda en grupp och är bra på att samordna, fördela och prioritera mellan uppgifter och ansvar. Som koordinator leder du team att arbeta proaktivt och resultatinriktat genom att vara inspirerande och ha ett coachande förhållningssätt.

Du som söker har högskoleutbildning / YH-utbildning, bygglovhandläggare samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bygglovsprocessen samt om du kan och har intresse för IT-system då mycket av arbetet innebär digital hantering.

Vi har ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Detta är en jobbannons med titeln "Bygglovskoordinator" hos företaget Göteborgs kommun och publicerades på workey.se den 24 april 2024 klockan 16:43.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey