Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 12 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?

Vi på kontoret för samordning och internt stöd har hög kompetens inom kollegiet. Tillsammans tar vi ett brett ansvar för kvaliteten som gör skillnad på riktigt, från individ till kommunen som helhet. Hos oss får alla möjlighet att utvecklas och växa i sin roll, i takt med en expanderande kommun. Vi tar beslut med stort engagemang, baserat på verkligheten för ett livsavgörande arbete!

Vill du utvecklas i en ung, liten och dynamisk kommun med korta beslutsvägar - där det är just din och dina kollegors gemensamma insats som gör skillnad i vardagen hos våra invånare - hör av dig till oss!

Inköpsfunktionen är en del av kommunens ekonomiavdelning som i sin tur är organiserad under kontoret för samordning och internt stöd. Inom området arbetar i dagsläget två medarbetare. Vi utökar nu inköpsfunktionen med en inköpshandläggare där just du kan få möjlighet att vara en del i en organisation med utvecklingsvilja som präglas av mod, öppenhet och tillit.

Inköpshandläggare

Arbetsuppgifter

Som inköpshandläggare kommer du vara ett stöd vid olika typer av inköp och beställningar där du kommer att genomföra dessa utifrån behov, regelverk och avtal. Du hanterar beställningar och avrop både från nationella avtal såsom exempelvis Adda-avtal, eller kommunens egna upphandlade avtal.

I rollen ingår arbete med:

  • Direktupphandlingar
  • Stöd vid rangordnade avrop
  • Förnyade konkurrensutsättningar
  • Avtalsförlängningar

Vidare ingår arbete med färdigställande av Avtalsdatabasen/kommunens digitala avtalskatalog, samt löpande administration av den. Arbete med viss avtalsförvaltning och uppföljning är även en del. I tjänsten ingår till viss del administration som till exempel administration av samordnad varudistribution, utlämnande av allmän handling med mera. Du kommer att ha ett nära samarbete med samtliga funktioner inom kommunen och utgöra en viktig kugge i kommunens uppdrag kring inköp. Detta samtidigt som arbetet i olika faser utgör självständigt arbete. Då kommunen står inför ständig utveckling och har ett brett och omfattande uppdrag kommer uppdraget som inköpshandläggare att utvecklas över tid, allt efter behov.

Övrig information

Nykvarns kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar finska.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med inköp och avtalshantering av varierande komplexitet. Du har en YH-utbildning inom offentligt inköp alternativt erfarenhet från arbete inom offentligt inköp som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av offentlig administration ses som meriterande.

Vem är du?

  • Du har god analytisk förmåga, vana av att arbeta målinriktat samt en god samarbetsförmåga.
  • Du är en driven person med förmåga att jobba självständigt. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
  • Noggrannhet och intresse för detaljerna är ett måste i denna tjänst.
  • Du jobbar strukturerat och gärna med administration av ärenden och handlingar.

Ansökan

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Läs mer här

Vår hemsida

http://www.nykvarn.se

Detta är en jobbannons med titeln "Inköpshandläggare" hos företaget Nykvarns kommun och publicerades på workey.se den 24 april 2024 klockan 14:04.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey