För kunds räkning söker vi nu en engagerad och tekniskt intresserad ekonom som gillar att arbeta proaktivt och med förbättringsarbete. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i ca 6 månader, för rätt person finns möjlighet till direkt anställning hos kund. Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm.

Om tjänsten
I den här rollen kommer ditt huvudsakliga ansvar att innebära finansiellt stöd till funktionen, inklusive olika aspekter av bokföring och finansiell rapportering på daglig-, månatlig-, kvartalsvis och årlig basis. Du kommer att tillhöra ett team om fyra personer som har ett nära samarbete. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat nordisk redovisning, bokningar, logistik, momsrapportering och kassaflöde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter inkluderar även:
1. Kvartalsvisa finansiella kontroller från huvudkontoret inklusive BS och olika systemkonsolideringar
2. Stödja revisionsprocessen.
3. Månadsvis uppföljning av olika GL-konton och kostnadscentra.
4. Kreditförluster.
5. Avskrivningar.
6. Månadsvis kassaflödesförberedelse.
7. Ad hoc-aktiviteter som normalt kan förekomma i en ekonomiavdelning.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du har relevant utbildning och tidigare erfarenhet av en liknande roll samt har ett analytiskt tankesätt samtidigt som du har ett stort eget driv. Vi ser gärna att du har ett stort intresse och nyfikenhet för att förbättra och utveckla processer och rutiner. För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du är flytande i både svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat i SAP och mycket goda Excel-färdigheter är en förutsättning.

Personliga egenskaper
Rätt person för rollen har ett lösningsorienterat förhållningssätt, är en engagerad och initiativtagande person med en stark organisatorisk förmåga. Vidare är du en noggrann person och har en stark kommunikativ förmåga.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lidnqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-24.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Detta är en jobbannons med titeln "Financial Accountant till nordiskt bolag" hos företaget SJR in Sweden AB och publicerades på workey.se den 24 april 2024 klockan 11:40.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey