I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.

AB Höganäshem sträcker sig bortom att vara enbart ett kommunalt bostadsbolag; vi formar varje kvadratmeter för en levande gemenskap. Vi arbetar hand i hand för att skapa och förvalta trygghet och trivsel. Våra ytor är gjorda för olika generationer och stadier i livet, där varje lokal blir en inbjudan till möten och varje hem blir en plats där livet tar form för kullaborna.

ARBETSUPPGIFTER
AB Höganäshem söker nu en serviceinriktad uthyrare på heltid med start omgående och tjänsten är en tillsvidareanställning placerad direkt under kundservicechefen. Höganäshem är ett kommunalt bostadsbolag med ca 1 400 lägenheter. Vi är ett modernt bostadsföretag som förvaltar och sköter egna fastigheter med hjälp av sakkunniga experter inom respektive områden.

TJÄNSTEN
Rollen som uthyrare är en komplex tjänst med stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. Du arbetar tight med ditt team och samarbetar även med andra avdelningar inom företaget. Som uthyrare har du dagligen kontakt med hyresgäster, bostadssökande och andra intressenter. Du kommer ingå i kundserviceteamet på Höganäshem som består av 4 medarbetare, två uthyrare, en receptionist och en kundservicechef.

ARBETSUPPGIFTER
Som Uthyrare kommer du att arbeta med hyresadministration och uthyrning av bostäder, lokaler, förråd, bil - och garageplatser. Arbetet innebär även avtalshantering och registerunderhåll i fastighetssystem.

Förekommande arbetsuppgifter:
• Handlägga och besluta i ärenden rörande lägenhetsbyten, överlåtelse av hyreskontrakt samt andrahandsuthyrningar inom dina egna geografiska ansvarsområden.
• Granska nya hyresgäster för bostadskontrakt
• Godkänna eller avslå ansökningar enligt uppsatt policy
• Ge allmän information till hyresgäster och bostadssökande i boende- och hyresjuridiska
frågor
• Upprätta och teckna hyresavtal för bostäder, förråd, bil-och garageplatser
• Beaktning av hyreskontraktens uppsägningstider
• Daglig mejl, telefonkontakt med hyresgäster och teamet
• Sälja in och hantera tillvalsbeställning
• Uthyrning av lokaler inklusive hyresförhandlingar samt upprättande av hyresavtal
• Optimering av lokalhyresintäkter i samråd med förvaltare
• Administration så som registerunderhåll
• Förbesiktiga lägenheter vid uppsägning
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter för rollen/ avdelningen/ enheten/ staben

KVALIFIKATIONER
UTBILDNING OCH ERFARENHETER
Vi söker dig som har minst 25 års dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat som uthyrare med hyresrätter samt goda kunskaper i ekonomi och fastighetssystemet Vitec. Du är van vid att arbeta i M365 eller liknande miljöer och som person brinner du för service och kundkontakter. Du har även erfarenhet av förhandlingar, att påkalla villkorsändringar och driva överlåtelser och känner dig trygg i hyreslagstiftningen med ett sunt affärstänk. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är en positiv och självgående person som drivs av hyresgästkontakt. Som person är du strukturerad, har gott ordningssinne och van att samarbeta med andra. Du är uthållig, bra på att kommunicera, drivs av mål, planering och gillar samtidigt att analysera. Det är starkt meriterande om du tidigare arbetat i fastighetssystemet Vitec eller Fast2 och har erfarenhet av lokaluthyrning.
Du har passion för administration samt fastigheter och strävar efter att ha kontroll över de IT-system som används. För att trivas som uthyrare hos oss tror vi att du är en nyfiken och positiv person med initiativförmåga som skapar positiva kontakter både internt och externt.

ANSÖKAN
Välkommen med att skicka in din ansökan redan idag via mejl till kundservicechefen Kim.
Märk ansökan Uthyrare och skicka den till [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.
Som medarbetare hos oss kommer du ingå i vårt fantastiska team där du hittar ett gott gäng. Här får du möjlighet att utveckla din kompetens, ha en bra balans mellan jobb och fritid med flexibla arbetstider. Du blir erbjuden gratis träning i Höganäs med flera pass att välja mellan utöver friskvårdsbidrag och frukost varje dag på kontoret.
Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Detta är en jobbannons med titeln "Uthyrare" hos företaget Höganäs kommun och publicerades på workey.se den 23 april 2024 klockan 17:15.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey