SYSTRA växer! Vi är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag inom transportinfrastruktur och samhällsbyggnad. Vi har de senaste åren haft en fantastisk tillväxt, en trend som vi ser kommer hålla i sig.

Nu behöver vi förstärka vårt härliga ekonomiteam med en driven ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra!

Om jobbet

Ekonomiavdelningen på SYSTRA driver flera projekt där du kommer få chansen att driva såväl små som stora projekt. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor på redovisningsavdelningen samt arbeta mot dina kollegor på internationell nivå. Du rapporterar till vår ekonomichef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring
  • Balansavstämning
  • Månadsrapportering
  • Hantera skattekonto och rapportering av moms, skatt och sociala avgifter
  • Support till ekonomiavdelningen och övriga interna avdelningar vid frågor
  • Delaktig i årsredovisning och årsbokslut
  • Delta i utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
  • Upprätta och rapportera inkomstdeklaration
  • Effektivisering av processer och rutiner
  • Företagets kontakt mot revisor och Skatteverket

Vem är du?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med redovisning från ax till limpa. Du känner dig mycket trygg i bokslutsarbete och har stor kunskap om gällande redovisningsregler.

Du har ett stort systemintresse och är duktig på Excel. Eftersom vi är en internationell koncern söker vi dig som har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan och intresset att leda och driva igenom projekt från kravställning till implementation. Du är självgående, har ett lösningsorienterat synsätt och utmanar de lösningar som finns idag när du ser att något kan göras bättre. Eftersom du kommer ha många kontaktytor inom organisationen och till viss del även externt så söker vi dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs i samarbete med andra.

Vårt erbjudande

I denna roll kommer du arbeta tillsammans med 6 kompetenta ekonomer. Vårt arbetsklimat präglas av teamwork, utveckling och kommunikation. Vi sitter i moderna lokaler i Kista Science Tower i Kista med möjlighet till distansarbete.

Tjänsten är på heltid och med omgående start eller enligt överenskommelse. Rätt person kommer få stor chans att utvecklas inom sitt område.

Intresserad och vill veta mer? Välkommen att kontakta oss.

Madelene Borelid, Finance Manager Nordic

[email protected]

Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA

[email protected]

Ansökan

Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Om SYSTRA

Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. Läs gärna mer om oss på vår webbplats http://www.systra.se

SYSTRA- confidence moves the world

Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till SYSTRA i Stockholm" hos företaget Systra ab och publicerades på workey.se den 23 april 2024 klockan 13:11.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey