Om Rollen:

Som HR/Lön/Ekonomiadministratör kommer du att spela en avgörande roll i vår interna administration. Du kommer att ansvara för att skapa och underhålla administrativa processer, hantera löner samt hantera kund- och leverantörsreskontra.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter:

Processer och rutiner: Skapa och tydliggöra processer och arbetsbeskrivningar för arbetsledare och andra medarbetare. Utbilda medarbetare i nya rutiner och processer.

HR-administration: Hantera anställningsprocesser, inklusive skapande av anställningar i Tengella och framställning av anställningsavtal. Ge support i personal- och rekryteringsfrågor.

Lön: Aktivt hantera och stödja lönefrågor, samt schemaläggning av personal via Tengella.

Ekonomi: Hantera kund- och leverantörsreskontra, personalstatistik, och ekonomiska analyser, särskilt gällande lönsamhet och personalekonomiska faktorer.

Kundkontakt: Kundkontakt via e-post och telefon, du förväntas kunna stötta back office vid behov. Stöttning av försäljningsavdelningen med framställande av offerter, avrop och avtal.

Kravprofil:

Grundläggande eftergymnasial utbildning inom HR/Lön eller Ekonomi, eller motsvarande erfarenhet från liknande roller.

+3 års erfarenhet som administratör, gärna från städ- eller service/hotellbranschen.

Erfarenhet av att hantera anställningar, löner och ekonomifrågor.

Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.

Erfarenhet av att ha skapat processer, rutinbeskrivningar och instruktioner.

Erfarenhet av arbete med Fortnox.

Meriterande:

Erfarenhet av arbete med Tengella.

Förståelse för städ- och/eller servicebranschen.

Personliga Egenskaper:

Självgående och initiativtagande med en noggrann och driven inställning.

Förmåga att trivas med att skapa och implementera rutiner och processer.

Trygg i din yrkesroll och förmåga att arbeta både självständigt och som del av ett team.

Vi Erbjuder:

En dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner.

Ansökan:

Skicka din ansökan bestående av CV och ett personligt brev till [email protected]. Ange "Ekonomi/ löneadministratör" i ämnesraden. Sista ansökningsdag är 22/05-24.

Vi ser fram emot din ansökan via e-post och möjligheten att välkomna dig i vårt team!

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomi-/löneadministratör till ett växande bolag!" hos företaget Eco Clean Sverige AB och publicerades på workey.se den 22 april 2024 klockan 17:06.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected]. Vänligen använd rubriken/referensen "Ekonomi/ löneadministratör".

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey