Om företaget
Bolaget skapar digitala fördelar för företag och samhälle. De är ett ledande nordiskt digitalt tjänst- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. De är ca 25 000 anställda och tillhandahåller service åt företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i över 90 länder.
Kundsupportavdelningen består av ca 80 medarbetare och präglas av gemenskap och att ha kul på jobbet!

Din roll som Kundsupport
Som kundsupportmedarbetare är ditt huvudsakliga ansvar att supportera och stötta företagets kunder med deras IT-relaterade problem. Med hjälp av ditt starka kundfokus och problemlösningsförmåga hjälper du till med installation och felsökning av mjukvara, främst via telefon, mail och fjärrstyrning. Du hanterar såväl mindre kvalificerade som mer omfattande ärenden, varför tidsåtgången och komplexiteten varierar. Du ges en gedigen introduktion och ingår i ett härligt team som brinner för service och teknik och behöver därför inte tidigare ha erfarenhet inom IT utan dina personliga egenskaper värderas högst!

  • Supportera kunder med mindre kvalificerade IT-relaterade problem.
  • Agera serviceinriktat gentemot kund över telefon, mail och fjärrstyrning.
  • Samarbeta med kollegor för att bolla kunders problem.

Dina kvalifikationer

  • Erfarenhet av serviceyrke, företrädesvis inom kundtjänst/servicedesk
  • Intresse för IT och teknik
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • En stor nyfikenhet och vilja att lära!

Vi söker dig som brinner för att ge förstklassig service och att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs som bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ofta innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot kunderna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

Vad företaget erbjuder dig
Denna roll är en perfekt möjlighet för dig som vill få din fot in i IT-branschen alternativt för dig som vill ha en serviceinriktad tjänst och stimuleras av god gemenskap bland kollegorna. Företaget erbjuder med sin storlek möjligheter att avancera och de som arbetar på avdelningen beskriver att deras arbetsplats präglas av gemenskap och kul på jobbet!  

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid. Detta är ett konsultuppdrag genom Needo där anställningen övergår till kunden.
Plats: Malmö, centralt.
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Servicedeskmedarbetare / Kundsupport intressant? Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
 

Detta är en jobbannons med titeln "IT - Support till välkänt bolag i Malmö!" hos företaget Needo Recruitment West AB och publicerades på workey.se den 16 april 2024 klockan 17:37.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey