Receptions Chef, Sommar
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg, Universeum, Chalmerska huset, Wijkanders, Lindholmen Science Park och givetvis på Holterman Hostel där denna tjänst idag finns vakant.
Totalt driver vi ca 26 enheter varav två av Göteborgs största konferensanläggningar, restauranger, café/pub, butik, företagsreception, hotell och cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Arbetsplats
Holterman Hostel, Holtermansgatan 1 E, 411 29, Göteborg.
Om rollen:
Vi söker efter en Receptionsansvarig med positiv energi, som älskar service och med ett naturligt och hållbart ledaskap inspirerar du din omgivning. Du har en passion för våra gäster, och erbjuder det lilla extra som något helt naturligt. Vi ser gärna att du är nyfiken, modig och engagerad i ditt arbete och du ser vikten av att skapa goda relationer med andra. Du behöver vara initiativtagande och arbeta bra på egen hand.
I arbetet ingår det att:
-
Styra all administration från Reception Bokningar, Förfrågningar, Samtal Check ins – outs, Betalningar
-
Leda och fördela arbetet i reception/lobby
-
Ta beställningar och Servera mat till våra Gäster
-
Mottagning och Beställning av varor
-
Matproduktion
-
Styra kommunikationen med Housekeeping
-
Dagliga rutiner och kontroller
-
Mål och ekonomisk daglig uppföljning
-
Driva & utveckla vårt hållbarhetsarbete
Egenskaper & Kvalifikationer
-
Du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam
-
Du är lösningsorienterad och kreativ
-
Du är bra på administration
-
Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter
-
Du är inte rädd för att ta i om det behövs
-
Du har ledaregenskaper
-
Du är duktig på försäljning
-
Du får gärna vara händig
-
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
-
Du har god vana vid att arbeta med sociala medier och behärskar Office paketet
-
Du är en ”doer” och känner dig väl hemma i dagens teknik och den digitala världen.
Ansökan
Vi tar emot ansökningar fram till 10-05-24. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan.
Anställningsform
Sommarjobb/Säsongsanställning med möjlighet till fastanställning
Heltid 100%
Perioden:
15 Juni – 17 Aug 3 månader
Lön
Enligt överenskommelse eller enligt avtal.
Tillträde
From 11 Juni 2024 eller efter avtal.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Hotell manager Kristian Delvret +46 31 772 3954
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Välkommen med din ansökan!