Upptäck mötesplatsen Origo, belägen i mötet mellan Solna och Sundbyberg, endast tio minuter från Stockholm city. Här välkomnas du till en arbetsplats utöver det vanliga, där vi har hämtat inspiration från hotellvärlden. Hos oss hittar du grönskande takterrasser, en inbjudande lounge och en livlig bistro. Vi strävar efter att erbjuda smarta och gemensamma lösningar för möten, träning och service för att skapa en smidigare vardag för våra medarbetare. Origo hade premiär vinter 2023 och vi är stolta över att erbjuda en modern och unik arbetsplats där inspiration och möjligheter möts.
Om rollen
Som konferens- och cafévärd hos oss kommer du att ansvara för att öppna och stänga caféet samt säkerställa smidiga konferenser genom att servera måltider enligt PM. Ditt ansvar innefattar också att hålla konferenslokalerna och mötesloungen rena och prydliga samt att servera våra gäster i caféet under frukost, lunch och fika. Du kommer att samarbeta nära med vår kallskänka och utföra vanliga cafésysslor.
Din profil
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom restaurang- eller caféverksamhet. Du bör ha minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom caféverksamhet och/eller som konferensvärdinna. Det är även viktigt att du har dator- och kassavana samt en positiv och serviceinriktad attityd, med förmåga att skapa en välkomnande atmosfär för gäster.
Självgående och initiativtagande är andra egenskaper som vi värdesätter, då du förväntas kunna lösa problem och ta egna beslut. Att bidra till ett positivt arbetsklimat genom att vara stöttande och hjälpsam mot kollegor är också viktigt för oss.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kundservice eller kundrelationer på ett professionellt sätt. Baristakunskaper och kunskap inom olika mat- och dryckespreferenser samt erfarenhet av att arbeta med olika typer av kassa- och bokningssystem är också fördelaktigt.
Vi erbjuder dig
En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete
Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer
Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget
En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda
Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer.
Ansökan
Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda Måndag-fredag dagtid. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Platschef Tim Back [email protected]
Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida http://www.sabis.se för att läsa mer om Sabis och Bistro Victor