Nu söker vi en Interimschef till vår kunds utvecklingsprojekt som beräknas att starta 3 mars 2024 och pågå till och med 31 december 2024 med placering i Stockholm. Uppdragets omfattning är 100%.

Om uppdraget:
Vår kund söker nu en Interim sektionschef till deras utvecklingsprojekt. Som sektionschef ska konsulten leda arbetet med sektionens ledningsgrupp och säkerställa i nära samarbete med ledningsgruppens chefer, sektionens leveransförmåga samt vidareutveckling. Sektionen genomgår en stor förändring då underhållsleverantörer byts ut, dvs att det även innebär verksamhetsutveckling och mycket förändringledning. Konsulten kommer att tillhöra Teknikavdelningens ledningsgrupp och leda sektionen med fullt resultatansvar samt rapportera till avdelningschefen.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Säkerställa övergången från befintlig till nya drift- och underhållsleverantörer sker enligt plan med hjälp tex EXIT-projekt och förberedelseperioder.

- Vidareutvecklar avdelningens och sektionens arbetssätt och processer för att öka mognadsgraden i tillgångsförvaltning enligt ISO 55000

- Ansvar för budget och ekonomiuppföljning och bidra till sektionens verksamhetsplan samt analyser och rapportering av resultat

- Ansvara för sektionens investeringsbudget, prioritering och styrning av ersättningsinvesteringar

Om dig:
Vår kund ser dig som en relationsskapande och lösningsorienterad person som involverar, engagerar och samverkar med andra, både internt och externt. Du har förmåga att prioritera utifrån övergripande mål och hanterar komplexiteten i verksamheten och med externa parter. Du har en mycket stark resultatorientering.

Obligatoriska Krav:

-
Minst 10 års erfarenhet av chefsroller där konsulten har lett genom chefer och personalansvar för minst 50 anställda inom tekniskt område.

- Eftergymnasial examen inom teknik eller ekonomi.

- Erfarenhet av att leda och driva drift och underhållsverksamhet för spårbunden infrastrukturstillgångar som beställare, minst 5 år.

- Ansvarig för förändringsledning av verksamhet i en komplex organisation. Framtagande av nya arbetssätt, kompetensutveckling, samverkan och förhandling med samverkansorganisationer samt införande av dessa med framgång. Minst 2 uppdrag.

- Erfarenhet av upphandling av drift- och underhållskontrakt inom inom spårbunden transportinfrastruktur, minst 1 upphandling.

- Erfarenhet av att leda och styra ett entreprenadkontrakt avseende drift- och underhåll som leverantör inom spårbunden transportinfrastruktur. Minst 1 uppdrag.

Meriterande:

- Konsulten ska ha erfarenhet från minst 5 tidigare uppdrag/ärenden av att leda och driva personalärenden som kräver erfarenhet inom området arbetsrätt och fackliga förhandlingar.

- Erfarenhet av kontraktsförhandlingar i stora kontrakt (ordervärde > 100msek).

- Minst 5 års erfarenhet från chefsposition med personalansvar inom politisk- eller statlig verksamhet.

Övrigt:
Uppdragsperiod: 03 mars 2023 - 31 december 2023
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svarar på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Interimschef till kund i Stockholm!" hos företaget Devotum AB och publicerades på workey.se den 8 februari 2024 klockan 15:59.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey