Om Mindler
Mindler AB grundades 2018 av två psykologer och en läkare som hade en vision att skapa en värld med bättre mental hälsa. Sedan dess har Mindler expanderat till flera länder i Europa och är idag en föregångare i arbetet med att bryta stigman kring mental ohälsa för att kunna erbjuda den bästa vården genom effektiva, moderna och vetenskapliga metoder.

Mindler är mer än bara en arbetsplats, vi kombinerar vetenskapliga metoder med mänsklig empati för att skapa en arbetsplats där känslor spelar roll.

Rollen:
Som People & Culture Business Partner kommer du att hantera både operativa och strategiska HR-frågor. Du kommer att utgå från vårt kontor i Stockholm, och rapportera till vår Chief People & Culture Officer. Du kommer även att samarbeta med kollegor i det globala People & Culture-teamet för att säkerställa samsyn kring våra gemensamma processer. Vi befinner oss för närvarande i en spännande utvecklingsfas och söker därför efter en innovativ person som aktivt vill bidra till Mindlers fortsatta tillväxt.

Arbetsuppgifter:

Kontinuerligt driva, utveckla och förbättra processer och initiativ inom People & Culture området.

Bidra till People & Cultures KPI:er och mål, på kort- och långsiktigt.

Ge stöd och vägledning i personalfrågor till chefer och medarbetare i Sverige

Identifiera och arbeta med marknadsöverskridande initiativ inom People & Culture.

HR-administration t.ex. löner, pension, försäkringar, upprätta/uppdatera policyer, handböcker & manualer

Driva fackliga processer och arbetsmiljöarbetet.

Coacha chefer i praxis och grundläggande arbetsrätt.

Hantera Comp & Ben-frågor.

Assistera Chief People & Culture Officer i strategiska frågor och dataunderlag

Säkerställa GDPR efterlevnad.

Vem är du?

5+ års bred erfarenhet från arbete inom HR-området.

God erfarenhet inom svensk arbetsrätt.

Erfarenhet av arbete med ledarskapsstöd.

Kandidatexamen i Human Resource Management eller andra relevanta områden.

God förmåga att ta ägarskap över projekt och prioritera rätt.

Stark analytisk förmåga och känsla för detaljer.

Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både engelska och svenska.

Det är ett plus om du har erfarenhet från startup/scale-up

Det är ett plus om du har internationell erfarenhet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Om vi är en bra match för varandra erbjuder vi en roll som ger dig stor möjlighet att bli en del av ett spännande bolag som kommer att ha en avgörande roll i att sträva mot förbättring av mental hälsa på den globala marknaden. Eftersom vi är mitt i vår tillväxtresa kommer du ha stort inflytande på hur vi arbetar för att förbättra möjligheten till bättre mental hälsa i samhället.

Vi ser fram emot att höra från dig!

---

Mindler is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age.

Detta är en jobbannons med titeln "People & Culture Business Partner" hos företaget Mindler AB och publicerades på workey.se den 6 februari 2024 klockan 18:07.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey