Om jobbet

OM OMSORGSCOMPAGNIET

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro & Trollhättan.

OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende & LSS boende.

Besök gärna vår hemsida http://www.oc.se

ARBETSBESKRIVNING

Tjänsten innefattar personalledning vilket innebär att koordinera medarbetarna och skapa deras arbetsschema. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a. att leda personalmöten och upprätta goda relationer med sin personalgrupp. Administration ingår i arbetsuppgifterna vilket gör att kundansvarige bl.a. hanterar personalens tidsrapportering till Försäkringskassan, lönerapportering och följer upp att dokumentation genomförs. Du är närmaste chef till de personliga assistenterna i din enhet. I denna tjänst kommer du även hantera ledsagning och avlösning.

Dina arbetaruppgifter innefattar:

- Ansvara för personal

- Ansvara för våra assistansberättigade kunder

- Dokumentation

- Genomföra kundbesök

DET VI SÖKER

Vi söker en medarbetare med hjärtat på rätt ställe, som älskar att få arbeta med människor. Vårt arbete handlar om att ge alla människor en möjlighet att leva att självständigt liv efter deras förutsättningar och med oss får du möjligheten att få vara med att tillgodose våra kunder den möjligheten.

I det dagliga arbetet som Kundansvarig kan arbetsuppgifter inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på dig att kunna göra prioriteringar av dina arbetsuppgifter. Du har stöd från dina kollegor och chefer i verksamheten att lösa de problem som uppstår.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du som söker har vana av administration. VI tror också att du är duktig på att samarbete då vi har kontakt med myndigheter och andra samarbetspartner. Du är en problemlösare som är van vid förändringar och trivs när det är mycket att göra.

Ett krav för tjänsten är B-körkort.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder:

- Kollektivavtal

- Friskvård

- Förtroendearbetstid

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleder med en sex månaders provanställning. Lönesättning är individuellt. Då vi tror på kunskapsutbyte mellan kollegor och vikten av ett gott samarbete utgår vi från kontoret varje dag. Kontoret ligger på Planiavägen 11 precis vid sickla köpkvarter.

HUR SKER REKRYTERINGEN

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt!

OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr... (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/)

Detta är en jobbannons med titeln "Kundansvarig personlig assistans Stockholm" hos företaget AB Omsorgscompagniet i Norden och publicerades på workey.se den 6 februari 2024 klockan 08:25.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey