Vår kund är ett nordiskt IT-tjänsteföretag med huvudkontor i Stockholm. Dem är en av de största inom sitt område i Norden. De har företagskunder inom offentlig och privat sektor. Med fokus på långsiktiga relationer, ledande teknologier, moderna plattformslösningar och strategiska partnerskap gör dem det enkelt för företag och offentliga verksamheter att växa med IT.

Hos dem är det tydligt att värdet inom IT-branschen skapas av människor för människor. Deras kollegors kompetens är deras absolut viktigaste tillgång och de är angelägna om att attrahera, utveckla och behålla talanger.

I en miljö präglad av stort kundfokus och frihet under ansvar blir det extra viktigt för dem att bygga starka team bestående av ödmjuka stjärnor. Att arbeta i en inkluderande miljö, med individer som är experter och kunder som vill utvecklas ger dem möjligheten att trivas och att ha riktigt roligt på jobbet.

Rollen som IT-Support:

I rollen som IT-supporttekniker är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på mer komplexa IT-problem.

Inom servicedesken arbetar dem utan uppdelning mellan första och andra linjen. De delar istället på inkommande ärenden samtidigt som dem gör deras bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för dem att deras kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och de tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen. I just detta team så sitter de ute hos deras kund i Kista den större delen av arbetsveckan.

Här arbetar du bland annat med:

- Ta emot ärenden från deras kunds användare och ge ett bra bemötande

- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner

- Active Directory

- Följa upp och slutföra deras användares ärenden med fokus på kundnöjdhet

- Identifiera och rapportera återkommande problem inom deras supportleverans

Vad vi söker hos dig:

För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret, men i just denna roll behöver man även vara dansktalande.

Lite av det vi värdesätter hos dig är:

- Stort eget intresse och driv

- Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support

- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)

- Förmåga och intresse att genomföra felsökning

- Relevant utbildning

- Flytande svenska och norska i tal och skrift

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Detta är en jobbannons med titeln "Norsktalande IT Supporttekniker" hos företaget Camai Consulting AB och publicerades på workey.se den 25 januari 2024 klockan 13:54.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey