Om uppdraget och dig vi söker

Till vår kund söker vi en erfaren lönekoordinator för ett uppdrag med start omgående, på deltid 50-75% och för en period om ca 3 månader. Det kan eventuellt bli förlängt.

Som lönekoordinator har du i detta uppdrag ett övergripande ansvar för företagets outsourcade löneprocess. Du har en nära dialog och samarbete med nyckelpersoner internt men även med företagets externa lönepartner för att säkerställa att processer och system är rätt uppdaterade och att löner och förmåner blir korrekt. Du kommer även var den som som internt är expert på löne- och förmånsfrågor.

För att trivas och bli framgångsrik i uppdraget har du minst 5 års erfarenhet från likande roll och mycket god kunskap i grundläggande lönehantering, skatter, försäkringar och förmåner.

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från Success Factors och SAP.

Vi tror att du trivs att arbeta i team men har även erfarenhet av att självständigt driva ditt eget arbete framåt. Du är noggrann med ett öga för detaljer, kommunicerar på ett pedagogiskt vis och drivs av att ge service samt utveckla och förbättra processer och rutiner.

Kontor i centrala Stockholm.

Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!

Om att vara konsult hos People Experience

Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!

Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.

På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!

Om din ansökan

- Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!

- Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!

- Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected].

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Detta är en jobbannons med titeln "Interim Lönekoordinator till kund" hos företaget People Experience AB och publicerades på workey.se den 17 januari 2024 klockan 11:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey