Power Tech Sweden AB erbjuder kompletta leveranser av styrsystem, strömförsörjning och skåpkonstruktion baserat på egen teknik. De främsta kunderna finns inom varvs- och fartygsindustrin, där vi också samarbetar tätt tillsammans med flera systerbolag i koncernen. De senaste åren har Power Tech elektrifierat båtar, utvecklat energilagringssystem samt utvecklat och producerat en rad andra applikationer för att bidra till en mer miljövänlig värld.

Vi söker nu en vikarie under föräldraledighet till vår ekonomiavdelning med omgående tillträde. Vikariatet sträcker sig t.o.m. 2025-09-30 och för rätt person finns även goda möjligheter till fortsatt anställning efter avslutat vikariat.

Då bolaget är inne i en förändringsfas krävs det att du är självgående och trygg med att arbeta i pågående förändring. Omständigheterna medför också stora möjligheter att tillsammans med koncernens CFO påverka hur arbetet i ekonomifunktionen ska utformas och bedrivas framåt. Bolagets ekonomiavdelning består i utgångsläget bara av en person och du är således ansvarig för hela processen, från fakturahantering till sammanställning av årsredovisning och allt där emellan. Självklart är du dock inte ensam - du kommer att ha dagligt och nära samarbete med våra projektadministratörer och stöttning från CFO samt ekonomikollegor på systerbolag i koncernen.

**

Tjänsten är väldigt bred och varierad och ger dig möjligheten att vara delaktig i och få insyn i verksamhetens alla delar. Dina arbetsuppgifter kommer omfatta helheten inom redovisning med allt från registrering av leverantörsfakturor till arbete med bolagets årsredovisning. Verksamheten är projektstyrd vilket innebär ett stort fokus på uppföljning och värdering av projekt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat löpande bokföring och reskontran, kontoavstämningar, lager, bokslut och resultatanalys, rapportering, årsredovisning samt deklarationer, skatt & moms. Även försäkringsfrågor, intrastat, budgetarbete och prognoser ingår i rollen. Du har kontakt med revisorer, bank, försäkringsbolag och myndigheter.

När det kommer till årsredovisning och bolagsdeklaration samarbetar vi med externa konsulter och har också en nära dialog med våra revisorer. Budget- & prognosarbete görs tillsammans med CFO.

Vi arbetar i affärssystemet Visma Business och tidigare erfarenheter från detta system är meriterande, liksom goda kunskaper i Excel. Att ha god förståelse för digitala arbetssätt och en öppen attityd till att ta till sig nya arbetssätt och verktyg som exempelvis Power BI och Kundfart, ett egenutvecklat system för projekt och verksamhetsuppföljning, är en nödvändighet.

Du kommer arbeta med frihet under ansvar och bör trivas med att styra och prioritera ditt eget arbete på ett strukturerat sätt. Du tar egna initiativ och beslut samt har god analytisk förmåga och kan kritiskt granska och bedöma siffror och resultat. Som person är du noggrann, självgående och driven och du trivs i en miljö där du får möjlighet att prova nya processer. Du trivs i en roll med möjlighet att påverka och forma arbetet - både självständigt och i dialog med andra.

Vi tror också att du;

- har en högskoleutbildning alternativt yrkeshögskoleutbildning med inriktning redovisning/ekonomi.

- har god erfarenhet av redovisning och känner dig trygg i arbetsuppgifterna och med självständigt arbete

- är trygg i löpande redovisning, moms- och arbetsgivardeklarationer samt övriga månatliga rutiner.

Att kommunicera på svenska fungerar för det mesta väl, men då vi också har både kunder & leverantörer över hela världen är det nödvändigt att kunna både skriva och tala engelska obehindrat. Du rapporterar till VD och arbetar nära med koncernens CFO.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Arbetsplatsen är belägen i västra Göteborg, i fina lokaler bland trevliga & engagerade kollegor och med närhet till kommunikationer och service.

Utvecklingsmöjligheterna hos Power Tech är stora, och vi erbjuder en härlig arbetsmiljö med glädje, prestation och humor i fokus. Power Tech är en växande organisation med stora möjligheter - och utmaningar. Hos oss är det högt i tak och du kommer befinna dig på en arbetsplats som är prestigelös med en stor dos av frihet under ansvar.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Efter överenskommelse gärna så snart som möjligt

Plats: Västra Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag fram till 2025-09-30. Du kommer att få en tillsvidareanställning hos A-hub som möjliggör din fortsatt utveckling inom ekonomi.

Vänligen kontakta [email protected] för vidare frågor kring tjänsten!

Hoppas att vi har fångat ditt intresse!

Vi rekryterar löpande i processen - så tveka inte på att söka!

Detta är en jobbannons med titeln "Redovisningsekonom" hos företaget A Hub AB och publicerades på workey.se den 16 januari 2024 klockan 11:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey