• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Vi söker en erfaren och flexible redovisningsekonom som vill hjälpa vår kund med bokslut och rapportering cirka 2 dagar i månaden. Vår kund växer och har nyligen köpt upp ett företag för att komplettera sitt erbjudande och nu behöver de hjälp med bokslutsarbetet i det nya företaget.

Vår kund sitter i stora och luftiga lokaler i Södertälje.

Arbetsuppgifter

I rollen ska du varje månad genomföra och rapportera bokslut, göra avstämningar av balans- och resultaträkning samt mata in utfall i konsoliderings- och rapporteringsverktyget. Du ansvarar för bokslutet för det nya dotterbolaget och du kommer att arbeta tillsammans med ekonomiansvarig för moderbolaget och ekonomiassistent på dotterbolaget.

Vår kund arbetar i affärssystemen Monitor och Jeevs samt i konsoliderings- och rapporteringsverktyget Ocra.

Vår kund stänger sitt bokslut den 5:e vardagen varje månad så du behöver kunna arbeta ungefär 2 heldagar under den första veckan varje månad.

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom och att du har många års erfarenhet av bokslut och rapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Monitor, Jeevs och Ocra.

- Goda kunskaper i Office-paketet och särskilt excel
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaper

Vi söker en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är självgående och handlingskraftig. Du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel. Som person är du också positiv och social.

Mer om tjänsten

Tillträde: slutet på oktober för ett par dagar utbildning och sedan startar uppdraget första veckan i november

Omfattning: deltid, cirka 2 dagar varje månad under den första veckan i månaden

Placering: Södertälje

Tjänsten är ett längre konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Andara Group AB.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "Redovisningsekonom på deltid till Södertälje" hos företaget Andara Group AB och publicerades på workey.se den 25 september 2020 klockan 13:51.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey