Är du student och vill ha ett meriterande och flexibelt extrajobb under perioden februari-april? Är du dessutom serviceminded med tekniskt intresse? Sök tjänsten omgående och bli en del av Prismas tekniska support!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Vetenskapsrådets räkning en student till Prismas tekniska support. Dit vänder sig forskare vid frågor eller problem som uppstår med ansökningshanteringssystemet Prisma. Under perioden februari till april är det högtryck för ansökningar varför Prisma behöver förstärka sin tekniska supportfunktion med en extra resurs på deltid. De första veckorna kommer du att utbildas i de system som används. Du kommer att arbeta i det befintliga supportteamet och tillsammans ansvara för att positionen är bemannad.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du erbjuds

* Ett meriterande arbete vid sidan av studierna.
* Ett flexibelt upplägg samt möjlighet att arbeta på distans.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som supportmedarbetare vid Prisma agerar du teknisk support vid inkommande ärenden från bland annat forskare som ansöker om forskningsmedel. Detta sker via ärendehanteringssystem där du svarar på frågor av återkommande karaktär. Du förväntas efterhand navigera självständigt i Prisma för att kunna besvara frågor. På ett pedagogiskt vis förklarar du hur personen i fråga ska gå tillväga. Du kommer tillhöra ett härligt team om 5 medarbetare som jobbar inom supportfunktionen.

Du kommer till exempel att:
* Dagligen svara på ärenden via ärendehanteringssystemet Jira Service Desk.
* Göra enklare felsökningar i systemet.
* Navigera i Prisma för att på bästa sätt lösa inkommande ärenden.
* Agera filter på inkommande ärenden genom att förstå vilka ärenden du själv ska svara på och vilka ärenden som behöver skickas vidare internt.

VI SÖKER DIG SOM
* Kommunicerar obehindrat och pedagogiskt på svenska och engelska.
* Har ett tekniskt intresse inom IT/Datorer.
* Har möjlighet att arbeta ca 20-25 timmar i veckan enligt överenskommet schema.
* Arbetslivserfarenhet av 1st line support eller kundtjänstvana är meriterande.
* Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssytem anses meriterande.

Som person är du:

* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Noggrann
* Problemlösande

Övrig information

* Start: 1 februari till mitten av april
* Omfattning: Deltid, ca 20-25 timmar/vecka med flexibelt upplägg
* Placering: Stockholm City, Västra Järnvägsgatan eller distans

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vetenskapsrådet är en myndighet under Utbildningsdepartementet, som har en ledande roll att utveckla svensk forskning av högsta vetenskapliga kvalitet och därmed bidra till samhällets utveckling. Utöver finansiering av forskning är myndigheten rådgivare till regeringen i forskningsrelaterade frågor och deltar aktivt i debatten för att skapa förståelse för den långsiktiga nyttan av forskningen.

Detta är en jobbannons med titeln "Student med tekniskt intresse till Prismas tekniska support!" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 15 januari 2022 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey