• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Patientservice är en del i Region Västerbottens serviceverksamhet vars huvuduppgift är att erbjuda och utveckla värdeskapande servicetjänster med fokus på ständiga förbättringar för ökad kundnytta. Verksamheten är en viktigt möjliggörare för Västerbottningens resa genom vårdprocessen. Genom hög tillgänglighet, effektiva processer och bemötande i världsklass skapar vi förutsättningar för en god upplevelse av oss som både vårdgivare och arbetsgivare. Patientservice omfattar centralreceptionen, information- och konferensservice, entrévärdar (entréservice) och patienttransport.

Du kommer till ett engagerat team där du får möjlighet att bidra i utvecklingen av våra egna arbetssätt och processer. Du kommer också ha stora möjligheter till kompetensutveckling och lärande i vardagen då du som medarbetare hos oss kan komma att få hjälpa till där det behövs vilket innebär att du även kan få arbetsuppgifter inom andra områden inom avdelningen Patientservice.

ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du kommer vara en av dom som välkomnar och tar emot patienter inför deras mottagningsbesök, registrerar dessa, tar betalt, hanterar frikort, sköter kassaredovisning i centralreceptionen. Du kommer även att möta patienter och vårdpersonal i informationen på Nus.

KVALIFIKATIONER
Vi ser det som värdefullt om du har erfarenhet från arbete i kassa, reception eller kundtjänst. Du behöver ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket samt god förmåga att uttrycka dig i tal på engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Dator kommer att vara ett dina främsta arbetsverktyg varför du behöver ha god vana av datoriserade system gärna från NSC Cross.

För att trivas i jobbet måste du vara flexibel och ha en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Att ge service i världsklass är för dig en självklarhet. Du har god samarbetsförmåga men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ och eget ansvar. Då arbetet innebär många olika kontakter med människor krävs att du kan anpassa ditt beteende efter den person du i stunden har framför dig.

Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Detta är en jobbannons med titeln "Receptionist till Patientservice, Umeå" hos företaget Region västerbotten och publicerades på workey.se den 18 juni 2020 klockan 10:25.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey