Som kundservicemedarbetare hos oss på Kunskapsgruppen så har du hand om inkommande samtal och kundförfrågningar.

Din roll är att ge kunderna fantastisk service och bemötande, men också att guida dem till rätt utbildning hos oss. Det gäller alltså att du har ett affärsmässigt fokus. Du måste kunna behärska konsten att balansera mellan Kunskapsgruppens och kundens intressen.

Det handlar om att ta varje inkommande samtal och mail på fullaste allvar och hjälpa personen fram till det bästa alternativet. Denna process kan ta allt mellan 1 minut upp till ett år.

Alldeles oavsett ska kunden aldrig behöva vänta särskilt länge på en återkoppling av oss/dig. Kunden startar alltid dialogen – och du tar alltid den sista kontakten, oavsett om det leder till en affär idag, inte alls, eller ett trevligt “tack för nu” och förhoppningsvis någon gång i framtiden.

Administrativa uppgifter i lågsäsong

Kundservicearbetet kan vara närmast 100-procentigt under högsäsong, men under lågsäsong så är det betydligt mindre att göra på den fronten. Därför behöver du ha flexibilitet och vara beredd att rycka in där det behövs. Vi är ett litet och effektivt företag och därför överlappar vi varandra i arbetsuppgifter en hel del. Vi ser för oss att vår kundservicemedarbetare under lågsäsong även ska arbeta med administration kring våra kurser. Detta kan innebära ansvar för kursbokningar, kontakt med föreläsare och konferensanläggningar och vara öppen och villig att hugga i där det behövs.

I korthet så söker vi en person en person som:

  • Har relevant arbetserfarenhet från liknande tjänst.
  • Är van vid att både prata och skriva med kunder och potentiella kunder.
  • Har ett affärsmässigt fokus. Vi söker inte i första hand en ordermottagare utan någon som också kan guida våra kunder fram till den bästa lösningen.
  • Är duktig på att bygga bra relationer.
  • Är självgående och kan ta ansvar för att planera och genomföra arbetet på egen hand. (Du har givetvis kolleger att fråga. Men vi kör ingen micro-management.)
  • Arbetsplats är i Göteborg, det är en heltidstjänst och lönen är marknadsmässig.

Kunskapsgruppen då? Vi är ett utbildningsföretag som utvecklar, marknadsför och genomför korta, effektiva utbildningar för folk i arbetslivet. Vi genomför runt 250 kurstillfällen per år med runt 6000 otroligt nöjda deltagare.

Vi är 8 anställda varav 7 sitter på kontoret i Göteborg. Vi är en organisation med korta beslutsvägar och lite byråkrati. Vi har funnits sedan 2015 och hittills har ingen sagt upp sig.

Vill du söka jobbet? Ja, va kul!

Maila [email protected] så skickar jag ett formulär med frågor till dig som du in sin tur besvarar och skickar tillbaka till mig.

Du behöver inte skicka med något personligt brev, bild eller personuppgifter.

Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är en jobbannons med titeln "VI söker säljande kundservicemedarbetare" hos företaget Kunskapsgruppen Sverige AB och publicerades på workey.se den 26 november 2021 klockan 06:30.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected].

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey