Vill du göra karriär på ett välkänt kreditkortsföretag och arbeta med toppklassig service? Vill du samtidigt få en värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande företag? Då ska du inte missa denna chans att få utvecklas både professionellt och personligt. Ta chansen och vässa ditt CV ytterligare, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för American Express räkning kundservicemedarbetare med stort servicefokus. Arbetstiden är förlagd under kontorstider 8-17 eller 9-18 (38h/v) och kontoret är på Gärdet, Stockholm. Man kommer att jobba både från kontoret och hemifrån, ca 50/50. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team som hanterar den svenska och norska marknaden. Viktigt att du känner dig bekväm med att ta emot samtal från svenska och norska kunder, men kan hantera samtalen på svenska eller engelska.

Academic Work har sedan flera år tillbaka haft ett samarbete med American Express och vi har i dagsläget flera konsulter på olika avdelningar. Detta är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning eller överrektytering, förutsatt att alla parter är nöjda.

Du erbjuds

* Möjligheten att vara en del av ett globalt företag och ett härligt team
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundservicemedarbetare är du första kontakten med företaget, och på så sätt har du en nyckelroll inom American Express. Du kommer att hantera inkommande samtal över telefon samt hantera olika ärenden gällande American Express-kortet med såväl betal- som kreditkortskunder.

Det är en bred roll där du kommer bland annat att:

* Ta emot och svara på frågor om saldo
* Hantera fakturafrågor
* Hantera reklamation på debiteringar
* Guida kunder genom poängsystem

Du kommer att få en gedigen introduktion med start i januari, följt av medsittning för att senare arbeta för att nå företagets högt uppsatta mål.

Utvecklingsmöjligheter: Du får chansen att utvecklas både professionellt och personligt, i rollen får du kontinuerlig coaching för att lyckas på bäst sätt. Du får med dig erfarenhet från ett av världens mest respekterade varumärken och skriftliga rekommendationer vid avslutat konsultuppdrag.

VI SÖKER DIG SOM
* Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift.
* Känner dig bekväm med det norska språket.

Det ses meriterande om du:

* Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundtjänst och använt telefon som främsta arbetsverktyg
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta på bank eller med kreditkort
* Har erfarenhet av finansiella tjänster och produkter

Som person är du engagerad med en "can do"-attityd och gillar att arbeta i högt tempo. Du är lyhörd, empatisk och resultatinriktad. Vidare är du lösningsorienterad och drivs av att leverera toppklassig service.

Övrig information

* Start: 10 januari
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chans till förlängning eller överrekrytering
* Placering: Gärdet, 50% på kontoret och 50% hemifrån

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och American Express önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resebyrå.

Detta är en jobbannons med titeln "Kundservicemedarbetare till American Express" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 26 november 2021 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey