Arbetsbeskrivning

Trivs du med att vara företagets ansikte utåt med erfarenhet inom reception eller administration och vill jobba med varierande arbetsuppgifter? Studerar du på distans eller har annan huvudsaklig sysselsättning och kan arbeta under lunchtimmarna? Som receptionist till vår kund i centrala Stockholm är du ansvarsfull och positiv samt trivs med att vara behjälplig där det behövs. Om detta låter som en tjänst för dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden

I rollen om receptionist är du en av de viktigaste personerna på företaget. Det är du som är företagets ansikte utåt som hjälper besökare såväl på kontoret som över telefon och mail. Utöver det kommer diverse enklare administrativa uppgifter och konferensbokningar att förekomma. Du ser även till att lokalerna ser representativa ut samt ser vart det finns förbättringsmöjligheter.
 
Exempel på arbetsuppgifter är att: 
  • Välkomna och ta emot besökare samt ansvara för telefon- och posthantering
  • Se till att besökarna skriver in sig och vägleder dem rätt
  • Ha kontakt med externa intressenter och hantera felanmälningar
  • Ta hand om konferensrummen och se till att lokalerna ser representativa ut

Arbetstider

Deltid. Arbetstider är måndag-fredag kl.11:30-14:30.
Start i mitten av januari. Uppdraget är tillsvidare. 

Kvalifikationer

  • Avklarad gymnasieutbildning.
  • Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom reception med liknande arbetsuppgifter.
  • Ha goda färdigheter i Officepaketet.
  • Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som receptionist har du god insikt i hur det är att vara företagets ansikte utåt och du trivs med att arbeta i en roll där du är behövd. Du vet hur du kan göra stor skillnad med hjälp av små viktiga detaljer. Vidare vet du vad god service innebär samt att du är noggrann, prestigelös och ansvarsfull.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan

2021-12-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

För information: Anna Hedberg | Talent Sourcer | [email protected] 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Detta är en jobbannons med titeln "Receptionist på deltid i centrala Stockholm" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 25 november 2021 klockan 12:45.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey