• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en stjärna på service och support? Har du stort intresse för teknik? Då kan det vara dig vi söker till vårt team!

Som helpdesktekniker kommer du att arbeta i första linjen med teknisk it-support och användarstöd mot myndighetens användare. Rollen är varierande och du blir en i vårt supportteam på fyra personer. Teamet ansvarar för att, på ett serviceinriktat sätt lösa de it-tekniska ärendena eller skicka vidare till nästa nivå, för våra ca 650 interna kunder.

Din roll blir att på ett självständigt och pedagogiskt sätt arbeta med felsökning, installationer, problemlösning, hantering av beställningar och uppföljning av olika ärenden. Supporten utförs via vårt ärendehanteringssystem, telefon, mejl, fjärruppkoppling och ibland även på plats hos användaren. Grunden i vårt arbetssätt bygger på ITIL-processerna, event, incident, problem & request.

Introduktion får du av dina hjälpande kollegor för att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna och utveckla din egen it-kompetens.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier eller du som har motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser att du har minst 1 års erfarenhet inom it-support alternativt it-service eller inom BackOffice-funktioner. Språkmässigt, kan du uttrycka dig mycket bra på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskap inom något av följande områden:
• Hantera användare i Active Directory
• Windows operativsystem
• Microsoft Office-programmen
• ITIL-processerna

För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, ha stor samarbetsvilja samt hög teamkänsla. Du behöver ha lätt för att kommunicera muntligt dvs du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten, likaså i mindre och större grupper. Du är duktig på att lyssna in och vara mottaglig mot användaren och du har förmågan att anpassa dig efter situationen.

Som person är du ansvarstagande och trygg. Du har stort kundfokus och du trivs med att stödja och att vara behjälplig utifrån ett professionellt agerande. Att arbeta strukturerat , vara tålmodig och bevara bra stämning under mer pressade situationer är en viktig tillgång.

Vidare motiveras du av problemlösning och du håller dig uppdaterad inom teknikområdet och trivs med att sätta dig in i nya system och tekniker.

Sammanfattningsvis vägleder vår värdegrund; kompetens, engagemang och kundnytta - vem vi söker till vårt team. Den talar om hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Vill du bli en i vårt team? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Detta är en jobbannons med titeln "Helpdesktekniker it" hos företaget Bolagsverket och publicerades på workey.se den 22 oktober 2021 klockan 13:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey