• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

IT 4K är en gemensam kommunal IT-driftsorganisation som i dagsläget servar 5 kommuner; Bjuv, Klippan, Perstorp, Åstorp och Örkelljunga. IT 4K tillhör organisatorisk Klippans kommun och vårt kontor ligger beläget i Klippans centrum. Just nu söker vi en supporttekniker till vår firstline. Har du intresse för IT och service? Har du jobbat med support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att leverera grym service? Är du sugen på nya utmaningar ? Då är det dig vi söker!

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att främst via telefon och mail ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på IT 4K ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows.

Arbetstiderna kommer att vara schemalagda.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med stort intresse för IT och service. Du har god social förmåga och nöjer dig inte bara med att lösa problemet, utan du vill göra det med så bra service som möjligt. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk eller kundtjänst med IT-relaterade frågor är meriterande. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning. Om du saknar eftergymnasial utbildning kan detta kompenseras av längre arbetserfarenhet i rollen som supporttekniker.

I övrigt vill vi att du som söker har:
• Kunskaper inom felsökning av stationära och bärbara datorer, skrivare och mobila enheter.
• Grundläggande kunskaper i Windows 10
• Grundläggande kunskaper inom Active Directory
• Goda kunskaper inom Microsoft365 och Azure
• Grundläggande kunskaper i Windows server
• Meriterande är om du har ITIL kunskaper eller motsvarande
• Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, ses som meriterande.
• Viljan och intresse av att lära dig nya saker.

B-körkort är meriterande då det kan förekomma bilkörning i tjänsten.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.

Detta är en jobbannons med titeln "Supporttekniker till vår firstline" hos företaget Klippans kommun och publicerades på workey.se den 21 oktober 2021 klockan 15:05.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey