På uppdrag av kund söker vi en duktig Supporttekniker inom IT!

Tjänsten är placerad hos kund (Sandviken) i enheten användarstöd, som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. Användarstöd omfattar Servicedesk, telefoni, IT-utbildning samt användarstöd M365. I rollen som supporttekniker ingår du i teamet Servicedesk som i dagsläget består av 7 personer.

Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer. Uppdraget innebär:

• Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site.
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer.
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem.
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering.
• Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området.
• Delta i olika uppdrag.

Kravprofil:

• Du har flerårig erfarenhet av arbete i Servicedesk eller motsvarande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och M365.
• Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare.
• Erfarenhet av support kring mobila enheter.
• Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory.
• Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara.
• God dokumentationsförmåga
• Goda språkkunskaper i svenska
• Körkort:B

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Detta är en jobbannons med titeln "Supporttekniker IT" hos företaget Modis Sweden AB och publicerades på workey.se den 15 oktober 2021 klockan 00:39.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey