• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Är du intresserad av att få in foten på en bank genom ett meriterande uppdrag. Du har minst gymnasiekompetens och viss erfarenhet från ett administrativt arbete. Huvudsaken är att du är intresserad och taggad på att utvecklas inom ett spännande område! Läs vidare för att ta reda på om detta är tjänsten för dig!

Om tjänsten

På Perido söker vi dig som vill arbeta som KYC-administratör hos vår kund som är en av Nordens största banker. Tjänsten är placerad i Solna.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som KYC-administratör blir du en del av det nystartade team som arbetar inom AML (Anti Money Laundering) och KYC (Know Your Customer). Tillsammans med dina kollegor motverkar ni penningtvätt och annan finansiell brottslighet enligt det uppdaterade pengatvättsdirektivet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att genomföra KYC- analyser på privat-och företagskunder. Arbetet sker i olika steg - från inhämtning av information till dokumentation, analys samt arkivering.

Dina egenskaper

Den vi söker är självgående, strukturerad samt har en administrativ ådra. För att lyckas i rollen behöver du vara en nyfiken och analytisk person med ett granskande öga. Du har ett starkt driv med hög arbetsmoral och klarar av att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare ser vi att du är social, serviceinriktad och kan uttrycka dig professionellt.

Om du längtar du efter att bli del av ett sammansvetsat team, som tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål - så kommer du trivas här! Vi ser fram emot din ansökan.

Vi söker dig som har:

  • Minst gymnasiekompetens
  • Arbetslivserfarenhet från ett administrativt arbete
  • Goda datorkunskaper
  • Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på såväl svenska som engelska

Meriterande:

  • Erfarenhet från AML eller KYC
  • Högskoleutbildning inom relevant område

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag 6 månader med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.

Skicka in din ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32599 i ämnesraden.

Om Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Detta är en jobbannons med titeln "KYC-administratör sökes till storbank!" hos företaget Perido AB och publicerades på workey.se den 16 september 2021 klockan 11:58.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey