• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med ekonomiska delar inom projekt? För uppdrag hos internationellt bolag i Finspång söker vi nu en noggrann och initiativtagande kommersiell projektledare!

Som Kommersiell Projektledare ansvarar du för hantering av kommersiella frågor i leveransfasen inom Service. Som ett resultat av tillväxt inom serviceverksamheten behöver vi nu utöka gruppen.

Som Kommersiell Projektledare har du en viktig roll genom hela projektfasen. Du arbetar sida vid sida med Projektledaren och ansvarar för den kommersiella hanteringen av projekten.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Skapa och hantera projekt i SAP.
• Delta i kommersiella förhandlingar med stöd från specialistfunktioner.
• Ansvara för projektbudget tillsammans med Project Manager (PM).
• Ansvara för analyser och rapporter inom projektområdet.
• World Project Controller enligt NCM project monitoring-processen.
• Säkerställa prognoser, koordinera och genomföra kommersiella aktiviteter under genomförandefasen av ett projekt.
• Hantera garantiärenden, risker och möjligheter.
• Hantera valutafrågor.
• Tillsammans med projektledare drivande vid projektrapportering.

Arbetstider

Heltid, 100%. 
Uppdrag: 2021-12-01 till 2022-11-30.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst högskoleexamen med ekonomisk inriktning och med några års erfarenhet som projektcontroller eller motsvarande kommersiell erfarenhet. Du har gärna kunskap och erfarenhet av SAP och Microsoft Office. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska.

Som person är du självständig och tar egna initiativ och eget ansvar. Du tycker om noggrannhet och drivs av att skapa kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i team.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan

2021-10-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Alice Lindell, [email protected]

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Detta är en jobbannons med titeln "Kommersiell projektledare till finspång" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 15 september 2021 klockan 18:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey