• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?

Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot att bli en modernare myndighet där digitalisering är mycket centralt.

Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet. Förnyelseresan innebär en stor förflyttning i vilka tjänster vi levererar och på vilket sätt. En framgångsfaktor för detta är att Rättsavdelningen tillsammans med andra avdelningar driver ett utvecklingsarbete med fokus på gällande lagstiftning.

Enheten god förvaltning arbetar med att stärka och följa upp myndighetsutövningen som påverkar arbetssökande och arbetsgivare samt sprida dessa resultat inom myndigheten. Arbetet omfattar att följa upp, utvärdera och förbättra myndighetens åtgärdande insatser inom god förvaltning samt sprida resultaten i olika kanaler inom myndigheten. På enheten finns också myndighetens Regelkansli och dataskyddsombud.

Vi söker nu en kvalificerade handläggare med inriktningen kundorienterad och digital kommunikation.

 

Beskrivning av tjänsten
Du kommer att arbeta med att utveckla och förvalta de befintliga flödena med information om god förvaltning i samarbete med flera medarbetare inom organisationen. Analyser och slutsatser av genomförda granskningar publiceras på Arbetsförmedlingens intranät där du kommer att bistå med att ta fram underlag samt svara på frågor från medarbetare.

Du arbetar med att omvärldsbevaka området god förvaltning och hur andra myndigheter, organisationer och privata aktörer arbetar med sina förvaltningsrättsliga uppdrag.

I arbetsuppgifterna ingår att

- Bygga upp och förvalta informationsstrukturer i SharePoint och på Arbetsförmedlingens intranät
- Omhänderta frågor om god förvaltning och ombesörja svar
- Ta fram statistik och uppföljningsunderlag för webbplatser
- Samarbetar med enheterna inom Rättsavdelningen samt andra avdelningar i organisationen

Du är ofta samordnande och pådrivande gentemot andra, såväl inom avdelningen som med övriga samverkanspartners och har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt.

 

Grundläggande krav för tjänsten
- Akademisk examen inom samhällsvetenskap alternativt motsvarande kunskap som Arbetsförmedlingen bedömer som likvärdig
- Flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling, gärna inom metoder av kunddriven verksamhetsutveckling
- Kunskap och erfarenhet om arbetsmarknadens funktionssätt, arbetsmarknadspolitiska program och kompletterande aktörer/anordnare av arbetsmarknadspolitiska insatser
- Kunskap och förståelse för förvaltningsrättsliga principer och regelverk
- Flerårig erfarenhet av arbete på statlig myndighet med förståelse för och kunskap om statstjänstemannarollen och den statliga värdegrunden

 
Övriga meriter för tjänsten
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta i projekt
- Erfarenhet av att hantera information som ska publiceras

 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 
Vårt erbjudande
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning. Placeringsort: Stockholm/Solna eller Östersund.

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-09-29 märkt med Af-2021/0070 8758. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Detta är en jobbannons med titeln "Kvalificerad handläggare för arbete med god förvaltning" hos företaget Arbetsförmedlingen och publicerades på workey.se den 15 september 2021 klockan 13:32.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey