Consumer Insights Lead

As Consumer Insights Lead you will work in the Corporate Marketing team, but has the pleasure of interacting with all divisions in the company!

The Corporate Marketing team works to ensure that the Samsung brand is represented in the correct manner, and that we drive the brand forward in a data-driven and synchronised manner.

What will this role achieve?

Your job on a day to day basis is to support local business and internal stakeholders with both ad-hoc and more deep-dive research and analysis.
Together with stakeholders you work to identify weaknesses and knowledge gaps to drive more consumer-centric approaches, you structure the work,
suggest the best approach, lead the analysis and deliver insights.
You also liaise with the European CMI organisation to leverage learnings and insights from other Samsung markets, and you work with our agencies both locally and abroad.

What will be your key deliverables?

- Strategic analysis and market insight development and presentation
- Write briefs, assign projects to vendors and deliver research projects
- Support Nordic divisions and local markets to guide and drive insight based planning
- Drive dissemination of data and engagement.
- Management of continuous market intelligence and insight reporting
- Ad-hoc research project management.
- Track important KPIs both for brand and division projects

What will be the jobs scope?

Taking the lead on a range of insight projects, supporting the overall team delivery.
Responsible for delivering in to the Nordic CMI strategy from insights gap discovery, planning of projects to implementation and insight analysis.Represent Voice of Consumer and drive insight based action and performance for divsions and product teams.Deliver timely, qualitative and actionable insights and analysis.

What do we need for this role?

- Degree in Marketing & Communications. Academic background or other higher education
- Extensive quantitative and qualitative research background/experience
- 3+ years professional experience of working with delivering insights projects
- Strong analytical skills
- Ability to translate insights into actionable plans
- Excellent communication skills
- Experience of working within a large matrix organisation.
- Enthusiastic and positive
- Ability to work within a fast paced and changing business landscape
- Creative and flexible approach to working
- A self-starter with a proactive approach
- Able to work to strict deadlines

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Samsung och Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Rollen är ett konsultuppdrag på 6 månader med start ASAP med god chans till förlängning.
Du hyrs ut via oss på Bemanningsstyrkan men arbetar 100% på Samsung.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:

- CV samt personligt brev på engelska

- Startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- Löneanspråk

/ Linda Gumussoy

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Detta är en jobbannons med titeln "Consumer Insights Lead" hos företaget Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB och publicerades på workey.se den 15 september 2021 klockan 10:57.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey