• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 58 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 400 medarbetare.

Nu söker vi två nya HR-kollegor! En tillsvidareanställning med start så snart som möjligt samt ett föräldravikariat på 12 månader med start i januari 2022.

Ange i ansökan om du söker en av tjänsterna eller båda tjänsterna.

Arbetsplatsbeskrivning
HR-avdelningen i Farsta stadsdelsförvaltning ansvarar för att utveckla processer och strategier samt att se till att HR-relaterade lagar, avtal och riktlinjer följs. HR-avdelningen stödjer förvaltningens chefer på ett konsultativt sätt inom hela HR-området, bland annat löneöversyn, omställning, rehabilitering, arbetsmiljö, kompetensförsörjning, ledarskap, rekrytering och hälsa. Förvaltningen och HR-avdelningen arbetar med digitalisering och förbättringsprojekt för att underlätta för cheferna och medarbetarna i sitt arbete.  

HR-avdelningen består av fyra HR-konsulter, en HR-administratör och en HR-chef. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt i Farsta centrum. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. HR- avdelningen präglas av samarbete och utveckling där vi delar med oss av kunskap. 

Vårt erbjudande till dig!
I din roll som HR-konsult erbjuds du ett omväxlande uppdrag där du arbetar både operativt och strategiskt med verksamhetsnära personalfrågor. Arbetsuppgifterna är breda inom hela HR-området och du kommer vara kontaktperson för ett av våra verksamhetsområden. Beroende på erfarenhet och intresse finns det möjlighet att inrikta sig mot ett eller flera specialistområden och processer.

I ditt uppdrag kommer du även att tillsammans med kollegor delta i och driva strategiskt utvecklingsarbete inom hela HR-området samt utforma och genomföra utbildningsinsatser

Förvaltningen tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt
möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka.

Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet inom samtliga HR-processer. Vi söker dig som är trygg i dig själv, lösningsfokuserad och är bra på att samarbeta. Du är serviceinriktad och har lätt för att bygga relationer, både med cheferna som du stödjer och med dina kollegor inom HR-avdelningen. Du uttrycker dig tydligt i såväl tal som skrift.

- För rollen som HR- konsult tillsvidare krävs flera års erfarenhet av brett HR-arbete. 
- För rollen som vikarierande HR-konsult krävs minst ett par års erfarenhet av brett HR-arbete.  

Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, särskilt kommunal verksamhet.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Detta är en jobbannons med titeln "HR-konsult till Farsta stadsdelsförvaltning" hos företaget Stockholms kommun och publicerades på workey.se den 15 september 2021 klockan 09:10.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey