Är du norsktalande och har en passion för kundservice? Nu finns möjligheten att vara med och bygga upp bankens nya norska Kundserviceteam! Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt.

OM TJÄNSTEN
Inom Kundservice hanterar banken nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år, främst via telefon och mail. I varje interaktion med kunder strävar de efter att göra skillnad, och av den anledningen är deras viktigaste mål att leverera service i världsklass.

I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att vara del av att bygga upp ett nytt team som kommer att arbeta mot den norska marknaden. Academic Work söker därför på bankens räkning två kundservicemedarbetare med start augusti som ska förstärka avdelningen som hanterar avtal och företagssupport av betalkort. Avdelningen genomgår en digitaliseringsresa där bankens kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.

Denna funktion av banken är representerad i alla nordiska länder och kundservice för den svenska och finska marknaden bedrivs från Arenastaden i Solna. Det norska teamet har nyligen flyttats till Arenastaden och du kommer i rollen få möjlighet att följa med på denna resa.

Denna rekrytering är mot den norska marknaden, parallellt med denna tjänst rekryterar vi även till det svenska teamet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på storbanken. Uppdraget kommer att vara på heltid och anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Bakgrundskontroll

* För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till [email protected] eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
* Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
* En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet

ARBETSUPPGIFTER
* Kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunder med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i bankens olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service. Merparten av kunderna kommer vara från norge men även inom Norden.

För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla en jämn och hög servicenivå samt ha god förmåga att skapa struktur då det periodvis kan vara högt tempo.

VI SÖKER DIG SOM
* Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från en supportfunktion där du arbetat med kundkontakt via telefon och mail. Du känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service med ett professionellt bemötande och affärsfokus.

* Kundkontakterna sker främst på norska, men även svenska och engelska och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift
* Har en avslutad gymnasial utbildning
* Har en god förståelse och ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system samt kommer att arbeta mycket med att guida bankens kunder i deras digitala tjänster.

Meriterande krav

* Talar fler nordiska språk
* Eftergymnasiala studier
* Tidigare erfarenhet av arbete i en större organisation.

Som person är du

* Serviceinriktad och flexibel
* Ansvarstagande och problemlösande
* Initiativtagande

Eftersom du kommer att vara delaktig i att etablera ett nytt team behöver du tycka om att ta egna initiativ och ansvar. Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då man i rollen arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och kan driva din egen kompetensutveckling. Vidare ser du problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla.

Övrig information

* Start: Augusti
* Introduktion: Tre veckors introduktion, medlyssning och mentorer som stöttning under första tiden
* Omfattning: Heltid, 38,5 h/v
* Placering: Arenastaden, Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Norsktalande kundtjänstmedarbetare till svensk storbank" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 15 september 2021 klockan 00:02.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey