• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

AddPros storkunder fortsätter att uppskatta AddPro för våra kompetenta medarbetare och träffsäkra leveranser av avancerad support inom klienthantering. Förutom spännande tekniska utmaningar i leveranser till stora och globala kunder med de högsta kraven, kommer du in i ett starkt och sammansvetsat team med en närvarande och uppskattad ledare. Kom och utvecklas med oss!

Kortfattat ingår rollen 3rd och 2ndline-support för globala företag där du problemlöser i komplexa miljöer som går utanför de flesta IT-teknikers dagliga arbete, med fokus på Systems Management, Windows-klienter, distribution och konfiguration. Du jobbar i kundernas egna miljöer och din arbetsplats påverkar du i stor grad själv, med möjlighet att kombinera remote working med att jobba på kontoret (med Hyllies bästa utsikt!).

Om du redan var en del av vårt team hade tre dagar kunnat se ut såhär:

Igår startade du arbetsdagen genom att synka med teamet i ert dagliga morgonmöte, där vi tillsammans tar tempen på hela teamet, ser om det finns några utmaningar och pratar lite stort och smått. Därefter delade vi upp teamen efter olika leveransområden och du fortsätter i Warning & Breached”-möte. Där diskuterades de ärenden som var på väg att breacha eller redan gjort det samt andra aktuella utmaningar. Du uppskattar dessa produktiva möten där ni löser och lär er mycket, och får några sköna skratt på köpet. Idag fokuserade ni på en ny funktion i Teams och hur funktionen kan påverka en implementation ni jobbar med. Efter det tog du dig an dagens ärenden som innehöll problemlösning av en VDI som bråkar där servicedesk gått bet. Ni utredde även varför användare rapporterar in fel i sina Teams-klienter. På lunchen fick du äntligen revansch mot en kaxig kollega i padel, ordningen återställd.

Idag ägnade du förmiddagen åt att bland annat verka som rådgivare mellan kundens lokala service desk och produktägaren, samt att du försåg 1st line med dokumentation samt guidning i felsökning inom supportområdet. I teamet är ni alla specialister inom Windows 10-klienter där ni också blivit experter i kundernas internt utvecklade program. Denna månad ser du fram emot att specialisera dig på något nytt och fokuserar just nu på en ny funktion i Nutanix och ägnar eftermiddagen åt ”on the job-learning” inom utvalda tickets. Under dagen har ni små gemensamma möten på Teams. Ibland tar de två minuter, ibland en halvtimme, men du uppskattar verkligen att ha dina engagerade kollegor så nära.

Imorgon har du först synk med din chef. Du uppskattar hans inlyssnande ledarstil som trots en lika aktiv vardag som du själv alltid tar sig tid. På lunchen ska du vara med på ett internt communitymöte som rör nya funktioner i Intune där såväl konsulter som tekniker medverkar och diskuterar det senaste inom klienthantering.

Våra förutfattade meningar om dig

Vi välkomnar dig som har en vilja och ett driv att utvecklas tillsammans med oss. Den bredd vi har på specialistkompetens in-house samt strukturerna för intern kompetensutveckling gör att din utveckling är i säkra händer hos oss. 

Det här tror vi om dig hittills: 

- Du har goda kunskaper kring hantering av Windows-klienter, Intune, Systems Management, distribution och konfiguration. Om du har jobbat med MEMCM/SCCM eller liknande så har du tänket med dig då du hos oss lär dig om kundernas egenutvecklade system
- Du har god kunskap i att hantera virtualiserade klienter
- Du är en stjärna på felsökning och har en god vana av att arbeta med IT-support på en högre nivå
- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska

The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare [email protected], eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2021-10-17 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Sökord: AddPro / Malmö / Hyllie / Microsoft / Windows 10 / SCCM / Intune / Systems Management / klienthantering / Client Management / MEMCM / IT-support / 3rd line

Detta är en jobbannons med titeln "Operations specialist inom Systems management" hos företaget AddPro AB och publicerades på workey.se den 8 september 2021 klockan 10:12.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey