• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny kollega som ska arbeta som HR-administratör i vår bemanningsenhet!

Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen område Sydväst. Bemanningsenheten ligger under HR och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vi är ett gäng på elva hårt arbetande personer vars främsta uppdrag är att förse våra verksamheter med timavlönade när ordinarie personal är frånvarande. Vi har ett tätt samarbete både inom vår egen enhet och även utåt mot verksamheterna vi bemannar. Det höga tempot vi arbetar i leder till att vi har högt i tak och alltid en kollega tillgänglig att snabbt kunna bolla med när det behövs.

I rollen som HR-administratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter:
- Du bokar timavlönad personal i vårt system TimeCare Pool. Både behov som behöver lösas med mycket kort varsel och planerad frånvaro längre fram i tid.
- Du har direktkontakt via mejl samt telefon med både timavlönad personal och de verksamheter vi bemannar.
- Ansvarar över löneadministration för de timavlönade.
- Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, arbetstider, bokningar och IT-stöden TimeCare Pool och Personec.
- Vid behov kan du behöva stötta i rekryteringsprocesser.

Din arbetstid är måndag till fredag och varierande mellan tiderna 06:30-16:00.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom personal och arbetsliv, administration eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat som administrativt i en serviceinriktad verksamhet. En stor merit som också ger dig rätt förutsättningar för arbetet är om du har erfarenhet av arbete gentemot bemanningsenhet, service och/eller inom omvårdande verksamhet.

Du behöver ha god datorvana och vara trygg i att snabbt kunna navigera i och mellan olika system utifrån behov. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har systemkunskap i TimeCare Pool och Personec.

Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik, trivs med sociala kontakter och har en god administrativ förmåga. Vi ser också gärna att du har nära till skratt, då vi tycker att det är viktigt att man har roligt på jobbet! I rollen som HR-administratör krävs det att du är stresstålig, har en utpräglad känsla för service, är duktig på att prioritera i ditt arbete samt lösningsorienterad. Det är av största vikt att du är strukturerad och genomför dina arbetsuppgifter inom utsatt tid. För att ha rätt förutsättningar för tjänsten bör du verkligen tycka om att ge stöd och service samt ha en positiv framtoning!

Vi kommer att kunna erbjuda dig en arbetsplats där du får utveckla konsten att ha flera tankar i huvudet samtidigt, snabbt ta egna beslut och vara mycket delaktig i att forma vår relativt nya enhet. Du kommer även få möjligheten att baka glutenfritt fredagsfika, berätta för vår enhetschef Carina Ekberg Månsson att hon inte hörs när hon pratar på våra Teams-möten och vara del av ett teamwork utan dess like!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Detta är en jobbannons med titeln "Är DU vår nya HR-administratör till Bemanningsenheten Sydväst Äldreomsorg?" hos företaget Göteborgs kommun och publicerades på workey.se den 6 september 2021 klockan 16:50.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey