• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

AB Bra Omsorg i Sverige arbetar inom hemtjänst, enligt Socialtjänstlagen (SoL). Utifrån beviljat beslut, ges omsorg- och serviceinsatser till äldre i deras enskilda hem, och vi värnar om att våra kunder alltid blir gott bemötta och av personal med rätt kompetens och utbildning. '


Vill du vara med och göra skillnad för våra äldre? Vi är ett bolag som strävar efter att erbjuda professionellt stöd och omsorg av högsta kvalitet, och letar nu efter nya medarbetare för att stärka och utöka vår arbetsgrupp!


Vi söker en samordnare.

Du ska ha arbetserfarenhet inom hemtjänst, vård och omsorg, samt olika arbetsledande och administrativa uppgifter, så som, dokumentation. Du ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. En hel del blandad administration.


Du ska även ha en utbildning inom vård och omsorg, socionom eller annan utbildning som verksamhetsansvarig anser vara likvärdig. Goda kunskaper i tal och skrift på svenska är ett krav och andra språkkunskaper är meriterande. Körkort är ett krav.


Som person krävs det att du är lösningsfokuserad och pedagogisk i ditt arbete. Du ska kunna samarbeta med dina kollegor, samtidigt som du ska trivas i ett självständigt arbete. Du ska vara lyhörd, stresstålig samt ha ett professionellt bemötande gentemot dina kollegor och kunder med en god servicekänsla. Du ska vara utvecklingsinriktad, flexibel och visa engagemang i ditt dagliga arbete. Du bör ha ett gott sinne för ordning, administration och annat pappersarbete.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet!


Vi utför insatser i den enskildes hem på uppdrag av kommunen, därav blir en planerares uppgifter av omvårdnads- och servicekaraktär i den enskildes hem, inom hemtjänstverksamheten. Du ska kunna ge dina medarbetare stöd i arbetsmetoder och rutiner som finns inom verksamheten, samt kunna representera AB Bra Omsorg i Sverige i kontakt med olika myndigheter, anhöriga och kunder. Du ska kunna säkerhetsställa att uppgifterna blir genomförda utan fördröjning.

Arbetsuppgifterna som samordnare varierar, där vissa dagar kan innebära enbart jobb ute på fältet hos våra kunder, och andra dagar varierande arbete med administrativa uppgifter. Det är din uppgift att se till att det dagliga fungerar, och att både personal och brukare får bästa möjliga stöd och hjälp.


Vi arbetar i en digital miljö så det är viktigt att du är kompis med datorn och kan de hantera vanligaste programmen som office-program, webbläsare, sökfunktioner mm och har förmågan att snabbt lära dig nya program.

Detta är en jobbannons med titeln "Samordnare inom hemtjänsten i Göteborg" hos företaget AB Bra Omsorg i Sverige och publicerades på workey.se den 19 augusti 2020 klockan 18:39.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected]. Vänligen använd rubriken/referensen "SO2008".

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey