Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig del i ett professionellt och framgångsrikt nordiskt team, där du dagligen har kontakt med våra viktiga kunder, både internt och externt? Är en koordinator ut i fingerspetsarna, analytisk och har förmågan att zooma in på detaljerna och snabbt zooma ut för att förstå helhetsupplevelsen? Då ser vi fram emot att höra av dig!

Ansvarsområden

Som Business Coordinator kommer du att ha löpande kundkontakt, hantera orderläggning och vara en viktig support för olika affärsområden, framförallt inom service men även inom sälj. Som koordinator hjälper du våra servicetekniker i deras dagliga arbete genom att bl a skapa serviceärenden i vårt affärssystem och planera servicebesök hos våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår även enklare ekonomiadministration, leveransbevakning, kontering, fakturering och offertskrivning. 

Du har regelbundet kontakt med dina kollegor och våra kunder i de övriga nordiska länderna. Som Business Coordinator ingår du i ett team av koordinatorer och rapporterar till Head of Business Coordination. Du är placerad på ZEISS kontor i Stockholm.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen har du minst tre års erfarenhet från liknande roller i en nordisk organisation och gärna någon form av relevant eftergymnasial utbildning. Du är van att ha kundkontakt och hantera administrativ support, som orderhantering och offerter. Du behöver ha erfarenhet av att koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och se god service som en självklarhet. 

Det är en stor fördel om du har arbetat i SAP, alternativt är du en mycket van användare av något annat affärssystem. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå, i både tal och skrift och har du goda kunskaper i något av de övriga nordiska språken (framförallt finska och danska) är det mycket meriterande.

Som person är du noggrann, trygg och positiv. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en god kommunikatör. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2021-06-27
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Carl Zeiss med Randstad. 
För mer information kontakta Lotta Carlsson på 073 075 23 25.

Om företaget

Med mera än 31 000 anställda är ZEISS en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 175 år. ZEISS utvecklar och distribuerar optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland och omsätter ca 6,4 miljarder euro. 

ZEISS Nordics, som omfattar Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 175 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter. ZEISS Nordics omsätter ca 700 miljoner SEK. Kontoret för Carl Zeiss AB ligger på Gärdet.

Detta är en jobbannons med titeln "Business Coordinator till ZEISS i Stockholm" hos företaget Randstad AB och publicerades på workey.se den 11 juni 2021 klockan 17:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey