• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Har du erfarenhet av att jobba i en servicedesk inom IT och vill fortsätta din karriär på en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncern? Då har du kommit helt rätt. Vi söker efter en kommunikativ och serviceminded person som vill arbeta med att supportera koncernens medarbetare i olika IT-frågor både digitalt och IRL via en Walk in funktion. Är detta du? Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en supporttekniker som har kontakt med företagets medarbetare angående ärenden inom ramen för servicedesk.

Som servicedesktekniker är du den första kontaktpunkten där du ger IT-stöd och service till slutanvändare. Ditt ansvar i denna roll blir att ge support via telefon och fjärrstyrning samt även registrera inkommande samtal, chatt och i ärendehanteringssystemet. För att kunna möta upp verksamhetens förväntningar på en än mer serviceinrikad, synlig och lätttillgänglig IT-support finns även en Service hub/Walk in funktion för att utöka tillgängligheten till medarbetarna. I teamet idag jobbar sju personer och söker nu efter ytterligare två kollegor som kan förstärka teamet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Ge IT-stöd, både mjukvara och hårdvara, användarstöd i användningen av den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, applikationer, O365 mm)

* Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystemet samt bemanna Servicehub
* Lösa incidenter eller förfrågningar och upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor
* Arbeta en del i chattsupporten och hantera backloggärenden
* Följa alla Service Level Agreements, eskalerande av mer komplexa problem till grupper på 2nd / 3rd line

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års arbetslivserfarenhet av att arbeta i en liknande roll

* Har kunskaper i ITIL, Office365, SCCM, AD/Exchange
* Har ett gediget intresse för intresse för denna roll, vilket du motiverar väl i din ansökan och genom processen
* Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Som person drivs du av att lösa användarens problem och alltid ge 100% service, du är den som alltid försöker säga ja istället för nej och gör ditt yttersta för att lösa användarens problem. Du trivs i rollen som problemlösare, är van att ta egna initiativ och är strukturerad. Du arbetar självständigt men trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga och är pedagogisk. Vi ser det som en självklarhet att du har ett stort intresse för teknik och IT!

Övrig information

* Start: Omgående /1 september
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Detta är en jobbannons med titeln "Drifttekniker och supporttekniker" hos företaget Academic Work Sweden AB och publicerades på workey.se den 14 augusti 2020 klockan 00:03.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey