• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.
Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.
Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en driven administratör som tillsammans med kollegorna inom verksamhetsstöd utgör en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande arbetssätt på bolaget.

Din roll kommer i första hand bestå i att assistera samtliga avdelningar med varierande administrativa uppgifter, exempelvis med telefoni/växel- och posthantering och diarieföring. Vi ser gärna att kan bistå med viss teknisk support gällande installation av mobiltelefoner, datorer och skrivare.

Uppdraget kommer också innehålla viss ekonomihantering och tidsrapportering samt ta fram statistik och rapporter inför uppföljningar. Tillsammans med andra medarbetare i verksamhetsstöd så ingår det i dina arbetsuppgifter att hålla våra arkiv aktuella genom inventering och gallring enligt plan.

I uppdraget ingår också att se till att kontoret fungerar i största allmänhet, bland annat genom att se till att alltid finns kontorsmaterial och att det är förberett för besökare och inte minst för oss som arbetar där.

Det betyder att du kan räkna med varierande arbetsdagar, där den ena dagen inte nödvändigtvis är den andra lik.

KVALIFIKATIONER
Det är en bred och varierande roll där dina kommunikativa och samarbetsförmågor sätts på sin spets som visar sig genom att du hanterar alla kontakter på ett serviceinriktat och professionellt sätt.

För att trivas och få rätt förutsättningar för att lyckas bedömer vi att du behöver ha minst en gymnasial utbildning med inriktning på administration och ekonomi samt att du behöver erfarenhet av en liknande tjänst med brett administrativt arbete.

Du har ett öga för detaljer och ditt sätt att arbeta präglas av struktur, noggrannhet och ansvarstagande. Eftersom arbetsuppgifterna kommer att variera måste du vara flexibel och tar gärna initiativ för att stötta upp där det behövs. Du talar och skriver svenska.

Det är också viktigt att du kan se dig själv i en social roll med många kontaktytor, både internt och externt. Du trivs med att arbeta i en stödjande funktion där du får möjlighet att hjälpa kollegor och skapa en positiv stämning på jobbet.

ÖVRIGT
Vi tillämpar provanställning enligt kollektivavtal.

I samband med rekryteringen kan vi komma att använda oss av tester och även göra bakgrundskontroll på slutkandidaten.

I syfte att minska smittspridning genomförs intervjuerna som videomöten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.

Läs mer om oss på: https://storningsjouren.goteborg.se/

Detta är en jobbannons med titeln "Administratör till en bred och varierande roll" hos företaget Störningsjouren i Göteborg AB och publicerades på workey.se den 14 maj 2021 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey