• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Stadsledningsförvaltningen har cirka 400 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska:
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen
Digitaliseringsavdelningen har ett stort och framåtblickande uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete. Helsingborg Stad Digitaliseringsavdelning består av tre enheter; Digitala Arbetsplatsen, Verksamhetslösningar och Innovation. Totalt arbetar ca 80 medarbetare med att stötta Helsingborg Stads samtliga förvaltningar med allt från användarsupport och drift till arkitektur, projektledning och systemförvaltning. Digitaliseringsavdelningens ledning består av en digitaliseringsdirektör, tre enhetschefer samt teamchefer.

Supportcenter teamet arbetar med support till stadens IT användare. Supportcenter hanterar vardagliga frågeställningar, beställningar och felsökning av utrustning och programvara. Teamet består idag av 17 medarbetare som arbetar nära tillsammans med övriga team/enheter på Digitaliseringsavdelningen.  

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från varierande verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.

Kvalifikationer
Vi vill att du har:

• Arbetat något eller några år inom IT-support. 
• Eftergymnasial utbildning inom IT. 
• Mycket goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem, Active Directory och kontoadministration. 
• Lätt för att uttrycka dig väl på svenska, både tal och skrift, då detta krävs i dialogen med kund. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och du samarbetar väl med andra. Du brinner för att jobba med service och att hjälpa andra människor! För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och effektiv i ditt arbete samt trivs med telefonen som arbetsredskap.

Vår ambition framåt på Supportcenter är att jobba mer proaktivt med automatisering, utveckling av verktyg och skapa självserviceguider för att effektivisera och underlätta för oss själva. Vi ser det därför som meriterande om du har kapaciteten att komplettera den traditionella Supporttekniker rollen med denna typ av arbete.

Meriterande kunskaper/erfarenhet:

• Erfarenhet av att automatisera återkommande uppgifter i t.ex powershell.
• God kännedom om ITIL-processen.
• Förmåga att skriva användarguider på ett pedagogiskt vis.
• Erfarenhet av att hålla i mindre utbildningar.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021-05-23. Urval och intervjuer sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidare. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. 

Omfattning: Heltid, 100%

Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Detta är en jobbannons med titeln "Supporttekniker till Supportcenter" hos företaget Helsingborgs kommun och publicerades på workey.se den 7 maj 2021 klockan 09:54.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey