• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.

Göteborgs Stadsmission värnar om alla människors lika värde, oavsett livssituation.

Vi erbjuder akut hjälp och långsiktigt stöd för människor som lever i hemlöshet, fattigdom och social utsatthet.

En stor del av våra verksamheter är gåvofinansierade och möjliggörs tack vare bland annat generösa företag, privatpersoner, stiftelser och fonder. För att öka insamlingen och på så sätt möta de sociala utmaningar som regionen står inför idag, söker vi nu en ny insamlingskoordinator till vår insamlingsavdelning!

Vill du vara med oss i kampen för ett mänskligare samhälle för alla?

Du arbetar i nära samarbete med övriga kollegor i vårt insamlings- och kommunikationsteam. Teamet ansvarar för insamling från privatpersoner, företag och stiftelser och fonder samt för marknadsföring, opinionsbildning och kommunikation för alla verksamheter inom Göteborgs Stadsmission. Teamet består av specialister inom kommunikation, marknadsföring och försäljning.

Rollen som insamlingskoordinator:

Som insamlingskoordinator administrerar du gåvor från privatpersoner, företag och stiftelser/fonder. Du har en nyckelroll i att stärka relationen till våra viktiga givare! Genom ditt arbete hjälper du givaren att känna vilken skillnad hen är med och gör, skapar engagemang och bygger lojalitet. Du arbetar med givarservice och det register Göteborgs Stadsmission använder sig av via mail, telefon och sms.

Utöver det löpande arbetet med givarservice kommer du även att vara med i utvecklingsarbetet kring vår givarbas. Din uppgift är att analysera våra givares behov för att kunna skapa långsiktiga relationer. Du kommer även att utveckla och förbättra våra befintliga rutiner för att skapa ännu bättre förutsättningar för ökad insamling.

Att jobba med givarservice handlar både om att värna om och utveckla relationen till våra fantastiska givare, samt om ett strukturerat administrativt arbete!

Dina främsta arbetsuppgifter är:

- Ansvara för återkommande administrativa rutiner och förbättringar i vårt CRM system både för företag och privatpersoner.
- Arbeta med förbättringar av vår service till våra privata givare och företagsvänner
- Säkerställa att givarregistret håller hög kvalitet genom uppdateringar, registervård och statistik.
- Avstämningar med ekonomiavdelningen avseende bokföringen
- Koordinera och stötta upp arbetet med aktiviteter och nätverksträffar för företag
- Säkerställa att bearbetningslistor med kontaktuppgifter till våra företagsvänner är uppdaterade och kompletta inför utskick.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att engagera och skapa lojalitet! Du är intresserad av att förstå hur vi kan hjälpa våra givare att känna att de verkligen är med och bidrar till vår vision om ett mänskligare samhälle för alla. Du arbetar självständigt, tar egna initiativ och arbetar strukturerat. För rätt person erbjuder tjänsten en utvecklande arbetsmiljö med många kontaktytor och stora utvecklingsmöjligheter i en dynamisk organisation som gör skillnad för lokalsamhället.

- Du anpassar din kommunikation till olika givare – du är lyhörd för vilken information varje givare är intresserad av
- Du är van vid administrativa arbetsuppgifter
- Du ser lösningar och möjlighet till effektiviseringar i det administrativa arbetet
- Du är strukturerad och noggrann och arbetar självständigt

Utbildning och erfarenhet:

- Erfarenhet av koordinatorroll, administration, kundservice eller projektledning
- Erfarenhet av att ha arbetat i ett CRM-system är meriterande
- Erfarenhet och/eller intresse av insamlingsbranschen
- YH-utbildning inom marknad, projektledning, kundservice och/eller administration eller annat som kan bedömas likvärdigt
- Goda kunskaper i Officepaketet

Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här: https://www.stadsmissionen.org/om-oss/var-vardegrund/

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 % dagtid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2019-05-15. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

För frågor om tjänsten kontaktas Jennie Elheim Insamlingschef på telefonnummer 031-755 36 14

 

Vill du veta mer om Göteborgs stadsmission?

Hemsida: http://www.stadsmissionen.org

Facebook: Göteborgs stadsmission

Linkedin: Göteborgs stadsmission

Instagram: @gbgstadsmission @stadsmissionenssecondhand_gbg

 

Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://bit.ly/2FAdCNO

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

 

 

Detta är en jobbannons med titeln "Insamlingskoordinator" hos företaget Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr och publicerades på workey.se den 27 april 2021 klockan 09:14.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey