• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Det här är vi

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en driven person med passion för digitala gränssnitt och kundresor till vårt team Digital Channels & CLM i rollen som Senior UX-designer. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra

Som Senior UX-designer kommer du vara en central del av teamet Digital Channels & CLM som jobbar mot företagskunder på Telenor. Vi är ett tvärfunktionellt team i en agil setup som jobbar med våra digitala kanaler och utvecklingen av befintliga kunder. Vårt ansvar för digitala kanaler sträcker sig från strategi och utvecklingsplan till produktion och optimering. Vårt uppdrag är att utveckla våra digitala kanaler i linje med kund- och affärsbehov, öka digital försäljning och service samt möjliggöra personliga kundinteraktioner genom data och kundinsikter.

Vi letar nu efter en person som vill vara en del av vår transformationsresa och brinner för att forma digitala användarupplevelser och ta fram engagerande design. I teamet ansvarar vi för totalt åtta digitala kanaler som utgörs av den publika webben för företagskunder (telenor.se/foretag), självbetjäningsportaler, kundunika webshopar och appar. I rollen som Senior UX-designer hos oss kommer ditt fokus i första hand att ligga på att utveckla vår nya självbetjäningsportal och tillhörande app. Vår självbetjäningsportal är en hub med innehåll som förser våra befintliga kunder med information och administrations- och självbetjäningsfunktioner samtidigt som det är en kanal för rådgivande mer- och korsförsäljning. Vårt mål är att ge våra kunder en digital kundupplevelse i världsklass som främjar både kundnöjdhet, lojalitet och försäljning.

Ditt ansvar som Senior UX-designer innebär vidare att:
* Skapa användarupplevelser med kunden i fokus där du uppskattar, planerar och leder kundinsiktsarbeten och wireframings
* Ta fram visuell design både för vår webb och våra självbetjäningsgränssnitt
* Bygga digitala interaktioner som möter kund- och affärsbehov samt tekniska krav
* Göra användartester och experiment och applicera kundinsikter i det dagliga arbetet
* Agera kontaktyta mellan utvecklare, produktägare, digitala specialister och slutanvändare
* Ha ett nära samarbete med teamet och övrig organisation där du delar med dig av uppdateringar och trender inom UX och digital design

Vem du är

Vi ser att du uppfyller följande kriterier:
* Relevant utbildning inom UX, interaktionsdesign eller liknande
* 3+ års erfarenhet av att jobba med UX-design och leda UX-aktiviteter
* Erfarenhet av att applicera centrala metoder så som interaktionsdesign, behovsanalyser, användartester och research, kundresekartläggning, visuell/grafisk design och framtagande av lösningsförslag genom att skissa upp flödesscheman och wireframes
* Erfarenhet av att designa användarupplevelser för komplexa tjänster och produkter och i miljöer och gränssnitt med hög teknisk komplexitet
* Erfarenhet av att driva aktiviteter från skiss till färdig design
* Erfarenhet av att jobba med digitala försäljnings- och självbetjäningskanaler 
* Erfarenhet av att driva aktiviteter från skiss till färdig design
* Flytande i tal och skrift i svenska och engelska
* Erfarenhet av att jobba inom telekombranschen eller mot företagskunder (B2B) är meriterande.

För att lyckas i denna roll är du en driven och nyfiken person som trivs i en dynamisk och kommersiell miljö. Du gillar att befinna dig på en arbetsplats med högt tempo som kännetecknas av ett agilt arbetssätt för att kunna navigera i det föränderliga landskap som telekombranschen befinner sig i.

Du är en lagspelare med god förmåga att samarbeta och erfarenhet av att jobba med och leda aktiviteter i komplexa miljöer med många intressenter. Du motiveras av en vilja att lära där du förstår vikten av att skapa med kundens behov i centrum. Du gillar att experimentera och testa dig fram, och tror på att bäst lösningar börjar med förståelse för användaren. Proaktivitet och innovation är byggstenar i ditt arbete där du får idéer genom att vara nyfiken på kundbeteenden.  Att omsätta tekniska krav, kundbehov och möjligheter till konceptuella lösningar kommer naturligt för dig. Du brinner för att skapa enkla användarvänliga kundinteraktioner och gillar att vara kreativ i ditt skapande där du utmanar gamla sanningar och designnormer.

Vårt löfte

Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, anställningsrabatter, hälsokontroller, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag

Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Ragna Zaar, +46 (0) 734 417 132 eller Andreas Melin, +46 (0) 734 417 620. Skicka inte ditt CV via mail då dessa inte kommer att utvärderas.

Sista ansökningsdag: Vi utvärderar ansökningar löpande tills rollen är tillsatt

Placeringsort: Stockholm.

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Detta är en jobbannons med titeln "UX-designer" hos företaget Telenor Sverige AB och publicerades på workey.se den 17 juni 2020 klockan 13:50.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey