• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Räddningstjänsten i Ale och Kungälv är sedan 1 januari 2013 organiserad i ett Räddningstjänstförbund, Bohus Räddningstjänstförbund.
Kommunerna är placerade strax norr om Göteborg med Kungälv väster om Göta älv med kust mot Skagerrak och Ale öster om älven med vidsträckta skogsområden.
Den totala folkmängden är strax över 75 000 invånare och båda kommunerna är inne i en expansiv utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att vara spindeln i nätet, är intresserad av ekonomi och personaladministrativa frågor och vill vara med och driva det administrativa arbetet på Bohus Räddningstjänstförbund. Då ska du läsa vidare!

Du kommer att ansvara för en viktig roll hos oss, där du kommer vara en sammanhållande länk för olika administrativa uppgifter inom förbundet. Du kommer bland annat att arbeta med kontering av fakturor, bokföringsordrar och kundfakturering. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå vid uppföljning av ekonomi och resultat mot budget. Du kommer också att ansvara för arkiv och diarieföring för förbundet, samordna och leda administrationen för förbundets direktion, inköp samt stötta verksamheten med schemaläggning och diverse löneadministrativa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med inriktning inom ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi ser att du har aktuell erfarenhet av att arbeta med arkiv och diarieföring, varierande arbetsuppgifter inom ekonomi samt personal och löneadministration. Du behöver också ha grundläggande kunskap om relevant lagstiftning och avtal inom kommunalverksamhet.

För att lyckas i rollen är du en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete, driva och utveckla det självständigt framåt. Du har god förmåga att kommunicera internt och externt genom att muntligt och skriftligt förmedla information på ett tydligt och lättbegripligt sätt. Du är duktig på att prioritera och strukturera din dag och har förmågan att ta egna initiativ. Vidare är du intresserad av siffror och trivs med ett varierande arbete. Eftersom vi är en relativt liten organisation är du flexibel som person och kan hugga i där det behövs. Du ser det som en självklarhet att ge god service och möter varje individ både internt och externt lyhört och prestigelöst.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system inom ekonomi, lön och diarium, erfarenhet av arbeta i Excel och Word. Det är meriterande om du arbetat med något av följande kollektivavtal eller bilagor , Allmänna bestämmelser, Bilaga E och avtal för räddningstjänstpersonal i beredskap.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Minst 2-3 års erfarenhet av administratörsroll

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske 9:e ,15:e och 18:e september.

Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Detta är en jobbannons med titeln "Administratör till Bohus räddningtjänstförbund" hos företaget Bohus Räddningstjänstförbund och publicerades på workey.se den 4 augusti 2020 klockan 08:20.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey