Assistansporten AB är ett företag som arbetar med personlig assistans, avlösning, ledsagning, hemtjänst samt RUT tjänster i södra Stockholm.

Våra ledord är respektfullt bemötande, delaktighet och omtanke.


Vi söker just nu en samordnare för vår del inom personlig assistans.

Din huvudsakliga syssla kommer vara att vara behjälplig arbetsledarna på arbetsplatsen med schemaläggning, rekrytering, tidrapportering, anställningar m.m.


  • Du som söker bör ha arbetat som samordnare inom LSS eller SoL tidigare.

  • Om du har erfarenhet av schemaläggningsprogram som Aiai och / eller Crona bemanna är det en merit.

  • Vi vill att du har en högskoleutbildning inom socionomi eller HR.
  • Eventuellt att du har minst två års erfarenhet av yrket inom samordning för LSS.

  • Du ska kunna hantera svenska språket felfritt i tal och skrift.
  • Om du även talar spanska är det en stor merit då flera av våra kunder är spanskspråkiga.

Din arbetsplats kommer vara på vårt kontor stationerat i Haninge. Det är också en merit om du har körkort ifall du skulle behöva ta dig ut till någon av våra kunder.


Tjänsten påbörjas i slutet av sommaren/början av hösten och är på deltid cirka 50-70%. Finns möjlighet till heltid inom företaget.


Alla ansökningar ska skickas till [email protected]


Märk ansökan med "samordnare LSS"


Detta är en jobbannons med titeln "Samordnare sökes till personlig assistans LSS" hos företaget Assistansporten AB och publicerades på workey.se den 22 juni 2020 klockan 16:12.

Hur du söker jobbet

Ansökan sker via e-post till [email protected]. Vänligen använd rubriken/referensen "Samordnare LSS".

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey