• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Nu vill vi på Lime utöka och förbättra vår kundservice och söker därför ny stjärna till vår 1st line support! Som medarbetare i vår support jobbar du med kundsupport i form av användarfrågor men även mer tekniska frågor, felsökning och utredningar kring våra egna produkter.

Vad kommer du att jobba med?

Du kommer att ingå i ett supportteam där vi är indelade i 1st line, 2nd line och 3rd line. Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. 1st line tar alla inledande ärenden och gör en inledande bedömning av ärendets komplexitet. Vi är glada över att lösa runt 70 % av alla inkommande ärenden direkt hos oss i 1st line. Hos oss kommer du att ha massor av kundkontakt via telefon, chatt eller mail. Du behöver kunna lite om det mesta, och med tiden kommer du att vara ett oumbärligt stöd för både våra kunder och dina kollegor.

Vi på Lime är otroligt stolta över vår support; 98,6 % av våra kunder är mycket nöjda med servicen fått när de kontaktat oss. Vill du ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!

Stämmer följande in på dig? - Då är det du vi letar efter!

Du är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära med många bollar i luften och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.

Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:

  • Teknisk allmänkunskap – är du den som alla vänner och släkt vänder sig till när det rör datorproblem?
  • Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
  • Service minded och känsla för kundvård
  • Du kan göra dig väl förstådd på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är meriterande och speciellt finska är ett plus.
  • Att kunna hålla många bollar i luften är en nödvändighet och ett krav.

Om tjänsten och Lime

Supportavdelningen är placerade på vårt goa huvudkontor i Lund och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här hänvisar vi till hemsidan: https://www.lime-technologies.se/om-oss/

Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

Start vill vi ha så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid, tillsvidare, och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Detta är en jobbannons med titeln "1st line support supporttekniker" hos företaget Lime Technologies Sweden AB och publicerades på workey.se den 26 mars 2021 klockan 09:03.

Hur du söker jobbet

Annonsören har inte angett en direkt referens för ansökan. Läs annonsen noggrant och besök deras webbplats.
webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey