• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi är öppna, vi är nytänkande och vi visar och skapar tillit. Det är vår gemensamma värdegrund i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning som inspirerar både vardag och utvecklingsarbete hos oss.

Ditt uppdrag som upphandlare med samordningsansvar 
Vi söker dig som brinner för upphandlingsfrågor, gillar samordning och som vill arbeta övergripande.

Rollen som upphandlare med samordningsansvar ger möjlighet att vidareutveckla rutiner och processer inom området på förvaltningen.

Som upphandlare med samordningsansvar är du förvaltningens expert avseende upphandlingsprocesser. Du kommer samordna och driva förvaltningens arbete inom området. Du kommer att arbeta och ge stöd i förvaltningens digitala upphandlingssystem, Kommers, vilket även omfattar förvaltningens avtalsdatabas, där du sköter avtalsadministrationen av förvaltningens avtal. I ditt uppdrag ingår även att stödja, vägleda och sprida kunskap om upphandling och avtalsförvaltning i organisationen vilket bl.a. innebär att du kommer genomför interna informations- och utbildningsinsatser.

Rollen innebär operativt arbete där du kommer genomföra vissa upphandlingar och avrop av varor och tjänster (främst större direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar). Du kommer ha ett nära samarbete med Serviceförvaltningen som i huvudsak genomför de centrala stadsövergripande upphandlingarna samt agera representant, referensgruppsdeltagare och kontaktperson de gångerna vi använder oss av externa upphandlare vid upphandlingar avseende varor, tjänster och entreprenader.

I tjänsten ingår även att ha en god översyn av förvaltningens upphandlingar och avtal. Det innebär att löpande analysera och identifiera förvaltningens behov av varor och tjänster samt ge förslag om vidareutveckling av upphandlingsarbetet. 

Kvalifikationer

För rollen som upphandlare söker vi efter dig som har följande:

- relevant högskoleutbildning med inriktning mot juridik, inköp eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- flerårig dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete gärna inom offentlig verksamhet
- goda kunskaper inom LOU
- hög kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av upphandlingssystemet Kommers.

I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande personliga egenskaper.

Som person är du självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan ta hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar utifrån vad som är bäst för verksamheten som helhet. Du trivs med att arbeta självständigt, men har samtidigt en god samarbetsförmåga då arbetet innefattar samordningsansvar för upphandlingsområdet. Vidare är du trygg och stabil samt trivs med många kontakter och har ett serviceinriktat tänk. Vi söker dig som har ett flexibelt förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar och som bidrar med engagemang och kompetens.

Övrigt
Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid. Goda friskvårdsmöjligheter med friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Detta är en jobbannons med titeln "Upphandlare med samordningsansvar till Rinkeby-Kista" hos företaget Stockholms kommun och publicerades på workey.se den 26 mars 2021 klockan 09:09.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey