• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.

ARBETSUPPGIFTER
Är du den som med van hand kan leda vårt kommunikationsarbete in i den digitala eran? Är du intresserad av en senior roll där du får möjlighet att använda din erfarenhet till att hjälpa oss forma vår digitala utveckling?

Vi är en organisation som tror på kommunikation som ett verktyg för dialog och öppenhet. Rent praktiskt innebär det att vi har påbörjat en resa mot en mer flexibel och digitalt baserad arbetsplats. För att ta steget in i framtiden har vi även en ny digitaliseringsenhet, som du kommer att jobba nära. Rollen som vårt kommunikationsorakel innebär att arbeta mycket med extern kommunikation riktat mot våra målgrupper, men det handlar lika mycket om utveckling av vår interna kommunikation i digitala och webbaserade kanaler. Du kommer att arbeta med ledningskommunikation och fungera som ett stöd till chefer och funktionsspecialister i digitala kommunikationsfrågor. Du ansvarar för och driver utvecklingen av Kommunikationsenhetens arbete med strategi, utveckling och förvaltning av våra webbplatser och andra digitala tjänster.

Vi tror att det här är en roll som passar dig med en hel del erfarenhet av kommunikationsarbete. Du är förmodligen van att leda och driva projekt och jobba med chefer och ledare. Du är bekväm med att fatta beslut och delegera för att driva dina projekt i mål. Som kommunikatör håller du dig ajour med den tekniska utvecklingen på området. Även om du inte är någon specialist är du inte rädd för att hoppa in när det behövs filmas, fotograferas eller skrivas texter och du kan med van hand jobba tillsammans med externa konsulter och partners. Vi tror helt enkelt att du har varit med förr och att du lockas av att arbeta med viktig samhällskommunikation i en beredskapsorganisation. Du ser det som självklart att kommunikation ska vara tillgänglig för alla och har koll på kraven för tillgänglighetsanpassning. På Räddningstjänsten arbetar vi tillsammans, för varandra. Har du den kunskap som behövs ses vi gärna på ett personligt möte för att se om vi matchar.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha
• akademisk utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande kompetens samt
erfarenhet från yrkeslivet
• minst tre års erfarenhet inom området digital utveckling
• god vana att arbeta med digitala plattformar, CMS-system, Sharepoint och Microsoft 365.

Vi ser även gärna att du har
• utbildning inom digital kommunikation
• kunskap om lagkrav kring webbplatser och andra digitala kanaler
• projektledarkunskaper.

ÖVRIGT
Det här är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. Med anställning följer krigsplacering med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du kan kallas att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap inom totalförsvaret.

Detta är en jobbannons med titeln "Digital kommunikationsstrateg" hos företaget Räddningstjänstförbundet Storgöteborg och publicerades på workey.se den 26 mars 2021 klockan 00:00.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey