• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag till en början med ambitionen för en överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Bravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Företaget är ett stort internationellt bolag inom IT med kontor i fyra regioner.

Arbetsuppgifter:

I denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera fakturering till kunder, via order och manuell fakturering, uppföljning av förfallna fodringar, påminnelse- och räntefakturering. Du arbetar såväl med löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, kontering och avstämning av alla transaktioner. Utöver dessa arbetsuppgifter är du även delaktig och en viktig del i företagets processutveckling och effektivisering.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning
• 1-2 års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent inom kund- och eller leverantörsreskontra
• God systemvana inom Visma Business, Readsoft och Medius är meriterande
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Grundläggande kunskaper i redovisning är meriterande

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är genuint engagerad att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser vi att du har ett systemintresse och drivs av att utveckla rutiner och processer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt övernskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid

Detta är en jobbannons med titeln "Ekonomiassistent / Kundreskontra / Leverantörsreskontra" hos företaget Bravura Sverige AB och publicerades på workey.se den 9 mars 2021 klockan 08:05.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey