• Notera att ansökningsdagen för den här annonsen kan ha passerat. Läs annonsen noggrant innan du går vidare med din ansökan.

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kommunkansliet ansvarar för centrala stödprocesser såsom upphandling och inköp, juridik, arkiv, överförmyndarverksamhet, registratur, digitaliserings- och systemförvaltarfrågor samt nämndadministration. Enheten har 30 medarbetare av vilka fem ingår i upphandlingsgruppen. Upphandlingsgruppen genomför upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader och använder sig av upphandlingssystemet Kommers men även avtalsdatabasen Proceedo. Gruppen består i dagsläget av fyra upphandlare och en avtalscontroller som arbetar i ett modernt aktivitetsbaserat kontor i centrala Kungälv. Inom upphandlingsområdet har kommunen samarbeten med Göteborgs Stad men även med de övriga grannkommunerna.

Eftersom vår avtalscontroller ska gå i pension söker vi nu hennes ersättare.

ARBETSUPPGIFTER
Som avtalscontroller bidrar du till en god följsamhet mot våra ramavtal genom regelbundna och återkommande kontroller och analyser av inköpsbeteenden. Du stödjer de avropande enheterna i de leverantörskontakter som kan vara nödvändiga vid brister i leveranser. Vidare ansvarar du för att följa upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor genom löpande dialog med såväl avropande enheter som leverantörer. Du genomför även stickprovskontroller. Dessutom ingår det att följa upp faktisk förbrukning i förhållande till prognostiserad förbrukning för att skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar.

Du ingår i upphandlingsgruppen där du genom ett nära samarbete med upphandlarna bidrar till goda affärer för kommunen och dess medlemmar.

KVALIFIKATIONER
En relevant högskoleexamen inom ekonomi eller juridik, alternativt eftergymnasial flerårig upphandlingsutbildning är ett krav för denna tjänsten. Lika så minst tre års erfarenhet av kvalificerad affärsförvaltning, inköps- och/eller upphandlingsarbete från antingen inköpssidan eller leverantörssidan. Du behöver också ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektmetodik samt goda kunskaper om lagarna om offentliga upphandlingar, främst LOU och LUF.

För att lyckas i den här rollen behöver du vara noggrann, ha integritet, ett sinne för siffror och förståelse för det offentliga uppdraget och dess villkor. Du har förmåga att påverka andra och genom din personlighet och sätt att arbeta åstadkomma förändrade beteenden. Du har en välutvecklad förmåga till samarbete med olika kompetenser i en stor och komplex organisation. Du är orädd och väjer inte för konflikter eller motsättningar men drivs av en vilja att arbeta tillsammans i en positiv, konstruktiv anda.

Stor vikt kommer att läggas vi personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Detta är en jobbannons med titeln "Avtalscontroller till Kungälvs kommun" hos företaget Kungälvs kommun och publicerades på workey.se den 26 februari 2021 klockan 08:55.

Hur du söker jobbet

webbjobb-logo-white webbjobb-logo-grey webbjobb-logo-black WORKEY workey-white workey-grey